loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سرای دیگر: تفسیر سوره واقعه

3.8 (4)
چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

عمده این کتاب گزارشات قیامت است که از همان نخستین آیه از وقوع ((واقعه)) و قضیه بزرگ که هیچگونه دروغی در آن نیست خبر می دهد که بالا برنده و پائین آوردنده است. چه افتاده هائی را که به درجات بالا و چه بزرگوارانی را که خوار می کند و از زلزله کوه خوردکن خبر می دهد.

در چنین روزی مردمان به چند دسته تقسیم می شوند: خوبان و بدان و مقربین.

خوبان دوستان علی(علیه السلام) می باشند، همان نیکوکارانی که نیکی هایشان بر بدی هایشان فزونی دارد. آنگاه سخن از پذیرائی های بهشتی از اصحاب یمین و سابقین می فرماید، از شراب جالبی که سردرد و بیهوشی ندارد، بلکه محبت و خواست می افزاید و از میوه ها و گوشت مرغ بهشتی و برخوردار از همسر مهربان و با وفا و زیبا بنام ((حورالعین)) سخن می رود. در برابرشان برای اصحاب شمال، باد گرم و آب جوشان و آتش سیاه و شراره های کوه پیکر است از نیش مارها و عقرب ها به آب آتشین پناه می برند و از شدت تشنگی آن را چون شتر مبتلا به استسقاء می آشامند و شکم ها را از آن آب جوشان پر می کنند.

در بخش دیگر استدلال های جالب و فطری برای مبداء و معاد می آورد. از نطفه ای که در رحم افکنده می شود. آفریدن انسان را یادآور می گردد، آنگاه می فرماید شما که آفرینش نخستین را دیدید باید به معاد ایمان بیاورید آنگاه از زراعت و آب آشامیدنی و باران و درخت آتشزا و مطالب دیگر برای مبداء و معاد بحث می شود و در آخر از معارف قرآن سخن می رود. از گرامی بودن قرآن و کرم آن به تفصیل سخن می گوید. هر کس می تواند از بخشش قرآن بهره مند شود، اگر طالب معارف است یا خواهان شفای از بیماری جهل یا بدن یا روان با جویای ثابت آخرت از این خوان گسترده الهی می تواند خواسته اش را بیابد.

این کتاب شریف که چون دیگر آثار شهید آیت الله دستغیب همراه به امثال های و داستان ها، اخبار و احادیث است به مضمون (( سخن که از دل برآید لاجرم بر دل نشیند)) یقین برای افراد جویای حقیقت نافع است و جوانان سرخورده از مکتب های منحرف و کتاب های گمراه کننده را چراغ راه است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

عزیزالله حیدری

خیلی عالی

29 آذر 1394

مجتبی

سلام
برای کسانی که در خارج از ایران زندگی میکنند، نشخه PDF موجود هست برای خرید؟
لطفا به ایمیل بنده پاسخ رو ارسال فرمایید.
ممنونم.

6 فروردین 1394

سلام. متاسفانه امکان فروش نسخه pdf را به دلیل ممانعت ناشران از این کار نداریم ولی خود اثر مکتوب را میتوانیم برایتان ارسال کنیم.

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما