loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روشنفکران و شکست در پیامبری

ناشر کتاب فردا

نویسنده ایوا اتزیونی هالوی

مترجم حسین کچویان

تعداد صفحات : 192

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 12307 10003022
48,000 43,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

کتاب روشنفکران و شکست در پیامبری نوشته ایوا اتزیونی هالوی است و با ترجمه حسین کچویان در انتشارات کتاب فردا منتشر شده است. دیدگاه و عنوان این کتاب با بیان استعاری, نوعی تعریفی است نسبت به جایگاه موهومی که روشنفکران غربی خود را در آن مقام قرار داده اند .
کتاب روشنفکران و شکست در پیامبری در سه بخش تدوین شده است:
بخش نخست با بررسی این که روشنفکران چه کسانی هستند و نفوذ اجتماعی ـ سیاسی آنان در جوامع غربی چگونه است آغاز می گردد .این بخش روشنفکران را به عنوان نخبگان علمی معرفی می کند و نشان می دهد که به آن اندازه کافی محکم و صاحب نفوذ هستند که نقادی نقش اجتماعی ـ سیاسی آنان اقدامی درخور و باارزش باشد .
بخش دوم با عنوان :«استدالال» شامل این مباحث است :«روشنفکران در جامعه فراصنعتی» و «روشنفکران در جامعه سامان نیافته» . بخش سوم نقش روشنفکران اقتصادی, دانشمندان علوم طبیعی و فیزیکی, پزشکی و جنگ افزاری را مورد مطالعه قرار می دهد.»
نگارنده کتاب روشنفکران و شکست در پیامبری در نتیجه گیری نهایی خویش چنین می گوید که: اساس این کتاب «افسانه زدایی از نقش اجتماعی و سیاسی است که روشنفکران مدعی اند در دنیای جدید باز می کنند, و تلاش برای نشان دادن بی محتوایی نقش آنان به عنوان پیامبران است, پیامبرانی که وظیفه شان پیش گویی حوادث آتی و هدایت جامعه به سوی آینده ای بهتر است».
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

فاطمه

سلام کتاب جالبی بنظر میرسه دوس دارم بخونمش

8 اسفند 1391

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما