loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پله پله تا ملاقات خدا - مرحله اول: ایمان

موضوع: اخلاق اسلامی

3.5 (2)

ناشر بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع)

گردآورنده کتاب موسسه فرهنگی هنری سبل السلام

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 616

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 12322 10003022
150,000 142,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر که با اقتباس از بیت مشهور مولوی، «پله پله تا ملاقات خدا» نام گرفته است، سعی می کند با تکیه بر منابع اسلامی و با نگاه اسلام ناب محمدی که در امام خمینی (ره) و یاران طراز اول ایشان تجلی پیدا کرده است، تعالیم و دستورات اخلاقی اسلام را در قالبی زیبا به مخاطب ارائه دهد. از آن جایی که نیاز به کتاب اخلاقی پیش از اینکه یک نیاز آموزشی باشد، یک نیاز از جنس نیاز به موعظه است، سبک کتاب از قالب صرفا علمی خارج شده است. امام خمینی (ره) قائل بودند کتاب اخلاقی باید خودش دوا باشد و نه نسخه، سبک کتاب به شیوه ای است که علاوه بر توضیحات علمی در مورد فضایل و رذایل اخلاقی، با استفاده از داستان ها، خاطرات، اشعار و چیزهایی از این قبیل بر روی مخاطب اثر موعظه ای هم می گذارد.

این کتاب تا کنون طی دو مرحله در دو جلد مجزا (مرحله اول: ایمان و مرحله دوم: حق الناس) منتشر شده است. * جلد نخست کتاب «پله پله تا ملاقات خدا» با موضوع «ایمان» دربردارنده چهارده بخش نظیر «عجب و تکبر»، «تواضع»، «حسد، غبطه و خیرخواهی»، «ریا»، «بخل»، «غضب و کظم غیظ»، «دروغ»، «اسراف و میانه روی»، «پرخوری و روزه»، «محبت»، «غفلت و عبرت»، «دعا» و «یأس و امید» است.

در بخشی از این کتاب درباره «بخل» می خوانیم:
مرحوم آیت الله بهجت مکرر می فرمودند: راه سیر و سلوک و قرب الهی، ترک گناه در اعتقاد و عمل است و عمل به این توصیه، سالک را از تمام توصیه های دیگر بی نیاز می کند. درباره ترک گناه در اعتقاد کمتر فکر کرده ایم، اما اهمیت سیر و سلوک قرآنی چنان که آیت الله بهجت فرمود، علاوه بر ترک گناهان عملی، ترک گناهان اعتقادی هم هست.
اما گناه اعتقادی چیست؟
گناه اعتقادی هر عقیده ای است که با ایمان به خدا و قیامت و دیگر معارف اصلی اسلامی تعارض داشته باشد. مثلاً اگر کسی فکر کند خدا از مشکلات او بی خبر است، یا خبر دارد و نمی تواند مشکلات او را حل کند، چنین فردی همین طور که نشسته و هیچ کاری هم نمی کند، برای او گناه می نویسند. به عبارت دیگر، این فرد با چنین عقیده ای لحظه به لحظه از خدا دور می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما