loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دوستی در قرآن و حدیث

5 (1)

ناشر چاپ و نشر دارالحدیث

نویسنده محمد محمدی ری شهری

مترجم سید حسن اسلامی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 784

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 12452 10003022
470,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتابی که در برابر شماست ، ششمین کتاب مستقل از مجموعه آثار حدیثی ـ موضوعی مرکز تحقیقات دارالحدیث و حاصل سال ها تتبّع و تحقیق در این مرکز ، در باره اصلی ترین مسئله تربیتی در اسلام ، یعنی «محبّت» است .
این کتاب، برای نخستین بار در تاریخ حدیث ، مجموعه متون دینی اسلام را در موضوع محبّت ، با نظامی نو ، آسان یاب و کاملاً ابتکاری در اختیار پژوهشگران مسائل اسلامی قرار می دهد .
امروز ، جهان ، بیش از هر وقت دیگر ، تشنه دوستی و الفت و مهر و محبّت است.
در دنیای امروز که بدبینی ، کینه توزی ، خشونت و ترور بر جهان حکومت می کند ، جامعه بشری بیش از هر زمانی احساسِ نیاز به کیمیای محبّت دارد.
کیمیای محبّت ، اصلی ترین عامل تنش زدایی در سطح بین الملل و تنها راه رسیدن به صلح همه جانبه و فراگیر است.
امّا باید توجّه داشت که تنها با سخن و شعار و گفتگو ، نمی توان به این کیمیا دست یافت . راه اصلی دست یابی به این کیمیا ، خودسازی و اصلاح فرهنگ عمومی است و نخستین گام در این راه ، مبارزه با عوامل کینه و نفرت ، و گام دوم ، ایجاد و تقویتِ بنیادهای مهر و محبّت است .
حرکت در این راه ، نیاز به تربیت ، آموزش و آموزگار دارد و بهترین و بزرگ ترین آموزگارِ مهر و محبّت ، همان مهربان ترین مهربانان و آفریدگار جهان است . او که سخن خود را با انسان در قرآن با نام «رحیم» و «رحمان» آغاز می کند (اشاره به این که او نه تنها «مهربان» است و به اهلِ ایمان و انسان های شایسته ، سخت مهر می ورزد ، بلکه «بخشنده» نیز هست) . او همه را دوست دارد و خوب و بد ، از رحمت و محبّت عامّ او بهره می گیرند.
اری ، آفریدگار مهربان ، نه تنها بزرگ ترین آموزگار دوستی است ، بلکه همه مهرورزی ها ریشه در رحمت و محبّت او دارند و بدون پیوند با او ، هیچ محبّتی نمی پاید و هیچ کینه و دشمنی ای از جهان رخت برنخواهد بست و آرزوی فراگیر شدن مهر و دوستی در جامعه بشری و حاکمیّت صلح همه جانبه هرگز تحقّق نخواهد یافت .
کتاب دوستی در قرآن و حدیث ، شرح این اجمال است .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما