loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ولایت و حکومت: بیانات مقام معظم رهبری درباره ولایت و حکومت

ویراست سوم / مباحثی در باب مفهوم ولایت، حکومت الهی و حاکم اسلامی، تنظیم شده از بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای

4.5 (2)

ناشر موسسه فرهنگی هنری ایمان جهادی

گردآورنده کتاب مرکز صهبا

تحقیق و تنظیم کتاب مرکز صهبا

سخنران سید علی خامنه ای

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 390

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 12686 10003022
87,000 78,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب شامل مجموعه بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در ارتباط با موضوع ولایت و حکومت که از سال 1353 تا 1390 توسط ایشان ایراد شده است.

این پراکندگی زمانی، خود به سه بخش اساسی قابل تقسیم است. بخش اول شامل بخشی از سخنرانی های پیوسته ایست که در ماه مبارک رمضان سال 1353 ایراد شده و «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» نام دارد؛ این نامی است که توسط خود ایشان، در همان ایام انتخاب شده است.

در این سخنرانی های سلسله وار، مباحث بسیار مهمی درباره ولایت و حکومت مطرح شده است که در کتاب خواهید خواند. البته مباحث طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، مطالبی سرشار از معارف ناب است که شامل موضوعات ایمان، توحید، نبوت و ولایت است که جا دارد به صورت یکجا و در کنار هم دیده و خوانده شوند.

بخش دوم شامل مجموعه ی نماز جمعه هاست و بیانات ایشان در خطبه هایی که در دوران ریاست جمهوری، در سال های 1362 و 1363 و 1366 ایراد شده است.مباحثی که از خطبه های نماز جمعه برای این کتاب انتخاب شده و به طور مفصل به آن پرداخته شده، مسئله ولایت و حکومت است. در این کتاب از بیست و پنج خطبه نماز جمعه، در ذیل این بحث استفاده شده است که بیش از شصت درصد از کتاب را شامل می شود.

بخش سوم شامل بعضی سخنرانی های پراکنده در دوران ریاست جمهوری و رهبری ایشان است که به خوبی فضاهای خالی بحث را تکمیل کرده اند. در دوران رهبری، فرصت هایی همچون عید غدیرخم و همچنین دیدار با اعضای مجلس خبرگان، این فرصت را برای ایشان مهیا می کرده است که به این مباحث بپردازند.

کتاب «ولایت و حکومت» حدود یک سال قبل از انتشار کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی» در قرآن منتشر شد. به همین دلیل، مباحث ابتدایی کتاب اشتراکِ قابل ملاحظه‌ای با بحث ولایتِ کتاب طرح کلی داشت. پس از گذشت این سال‌ها و اقبال و استقبال خوب مخاطبان از کتاب طرح کلی، و شکل‌گیری سیر مطالعاتی کتاب‌های صهبا، برای مخاطب؛ کتاب ولایت و حکومت تکراری بود.
این امر، سببِ اصلیِ ویرایش کتاب و تغییرات اساسی در محتوا و سبک کتاب بوده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما