loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

موج سرخ: روایت جنگ در خلیج فارس

ناشر فاتحان

نویسنده جعفر شیرعلی نیا

ویراستار سعید زاهدی

گردآورنده کتاب خانه فرهنگ و هنر سافیا

زیر نظر علی اکبر احمدیان

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 240

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

نویسنده کتاب «موج سرخ» را در چهار فصل به نگارش درآورده و با نگاهی گزارشی و تحلیلی به شرح حوادث دفاع دریایی جمهوری اسلامی ایران در هشت سال جنگ تحمیلی پرداخته است.

نویسنده در فصل اول با عنوان روزهای دور، تاریخ و جغرافیا و پیشینه تاریخی ساکنان سواحل خلیج فارس که تمدن هایی چون ایلامی ها، آشوری ها، آکدی ها، بابلی ها، مدی ها و پارسی ها را به خود دیده، شرح داده شده است و در فصل دوم با عنوان روز های جنگ، سیر جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در منطقه خلیج فارس را در هجده بخش دنبال می کند.

فصل سوم با عنوان سرزمین بی غروب به معرفی نقاط مهم منطقه و فصل چهارم با عنوان نبرد برگزیده، دوره های مهم جنگ و رویارویی با آمریکا را در خلیج فارس بازگو می کند؛ البته جنگ در خلیج فارس ویژگی های دیگری هم داشته و آن اینکه نماد بین المللی جنگ ایران و عراق است؛ چرا که خلیج فارس شاهراه صادرات نفت بوده و بسیاری از کشورها نفت خود را از طریق دریا یا کشتی از خلیج فارس حمل می کردند، اما وقتی که نا امنی جنگ به خلیج فارس کشیده شد، خیلی از کشورها درگیر جنگ شدند. موضوع دیگر درگیری و رویارویی ایران با آمریکا در خلیج فارس است. در این کتاب به این دو ویژگی پرداخته شده که این مهم وجه تمایز جنگ مناطق دریایی با سایر مناطق است.

تفاوت دیگر، نوع جنگیدن در دریاست؛ چرا که جنگ در محدوده خشکی با دریا متفاوت است. از این رو نویسنده سعی کرده است به طور کامل، روند و موقعیت خلیج فارس و جنگ ایران و عراق از ابتدا تا پایان را روایت کند.

با توجه به اینکه این اثر مستند بوده و با استفاده از منابع مکتوب و مصاحبه با فرماندهان جنگ گرد آمده است، در نگارش آن از حدود 80 عنوان کتاب و مقالات نشریات، روزنامه ها و مصاحبه استفاده شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما