loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پنج گفتار

فلسفه، کلام، سیاست

ناشر طرح فردا

نویسنده حسن رحیم پور ازغدی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 133

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب "پنج گفتار" شامل مجموعه سخنرانی های استاد رحیم پور در حلقه های نقد و بررسی در مجامع دانشگاهی است. گفتار اول "چرا نقد"، گفتار دوم "مدرنیته آری و نه"، گفتار سوم "هرمونتیک در غرب نو"، گفتار چهارم "رازهای بزرگ جهانی سازی" و گفتار پنجم "تبصره ای بر پلورالیسم دینی".
«چرا؟»، متن نخستین سرمقالة فصلنامة «کتاب نقد» است که با قلم سردبیر و مدیر مسؤول نشریه (آقای حسن رحیم پور) در سال 1376 منتشر و ظرف همان سال به دو چاپ و نهایتآ 5 چاپ مجدّد رسید. این سرمقاله که جهت گیری و علت انتشار «کتاب نقد» و فلسفه انتقادی در تفکر اسلامی را توضیح می دهد، برندة جایزه بهترین سرمقاله در میان مجلّات پژوهشی – علمی کشور شد. فصلنامة «کتاب نقد»، نخستین و شاید تنها فصلنامة تئوریک در کشور باشد که شمارگان آن تا25 هزار نسخه نیز رسید و برخی مجلّدات آن ظرف سه سال، تا شش نوبت، تجدید چاپ شد که رکورد بی نظیری در عرصه نشر مباحث نظری است.
"مدرنیته آری و نه"، متن دو جلسه سخنرانی در سمینار «مدرنیته» در دانشگاه تورنتوی کانادا است که در آبان ماه سال 1381 برگزار شد.در این نشست، جمعی از صاحبنظران از کانادا، آمریکا، انگلیس، آلمان و... مشارکت داشتند. سخنران محترم در خصوص نسبت «اسلام و مدرنیته»، شباهتها و تفاوتها، دیدگاه خود را بیان داشت در حاشیه سمینار، نشست فرعی دیگری نیز جهت شنیدن نظریات سخنران در بررسی تطبیقی و مقایسه ای بین اسلام و پروتستانتیزم (و به ویژه، مذهب «منونایت») برگزار شد که متأسفانه نوارهای این نشست ها بدست ما نرسید.. این سخنرانی قبلآ در فصلنامة «کتاب نقد»منتشر شده است.
گفتار اول "چرا نقد"
گفتار دوم "مدرنیته آری و نه"
گفتار سوم "هرمونتیک در غرب نو"
گفتار چهارم "رازهای بزرگ جهانی سازی"
گفتار پنجم "تبصره ای بر پلورالیسم دینی".
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما