loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مدارا، نه از راه پلورالیزم

حلقه نقد (فلسفه سیاست، کلام جدید)

ناشر طرح فردا

نویسنده حسن رحیم پور ازغدی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 128

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

انتشارات طرحی برای فردا جهت نشر دیدگاه های استاد رحیم پور ازغدی، اقدام به انتشار کتاب هایی در موضوعات مختلف نموده است که این کتاب ها نتیجه گرداوری و تنظیم سخنرانی های ایشان در جمع های دانشجویی و حوزوی بوده است. با توجه به اینکه موضوعات این سخنرانی ها متنوع بوده و اغلب حوزه های علوم انسانی مرتبط به معارف اسلامی را شامل می شود، پس از تفکیک موضوعی، هر کدام از موضوعات در قالب یک کتاب ارائه شده است. لذا هر عنوان از این کتاب ها شامل چند سخنرانی ایشان می باشد.
این کتاب که حاصل چند سخنرانی ایشان در دانشگاه های علم و صنعت و شهید بهشتی، مابین سال های 1375 تا 1378 است، به نقد برخی جریان های روشنفکری می پردازد که در آن سال ها با هدف تضعیف جنبه تئوریک حکومت ولایت فقیه مطرح می گشته است. از جمله این جریان های روشن فکری می توان به نظریه پلورالیزم دینی و تکثرگرایی اشاره کرد.
این کتاب در چهار گفتار که هر کدام مشتمل بر یک یا دو سخنرانی ایشان است تنظیم گشته است. عناوین این گفتارها عبارتند از:
1- جامعه مدنی و سرمایه داری سکولار 2- دموکراسی اسلامی آری، اسلام دموکراتیک، نه 3- شریعت و خشونت 4- مدارا نه از راه پلورالیزم
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما