loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خلاصه نقطه های آغاز در اخلاق عملی

ناشر دفتر نشر فرهنگ اسلامی

نویسنده محمدرضا مهدوی کنی

تلخیص محمدرضا جوادی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 64

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 1296 10003022
15,000 13,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

خلاصه کتاب نقطه های آغاز در اخلاق عملی، نوشته آیت الله محمدرضا مهدوی کنی است و توسط محمدرضا جوادی خلاصه شده است و توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی به چاپ رسیده است.

دفتر نشر فرهنگ اسلامی به منظور اشاعه هر چه بیشتر معارف بشری و نیز توسعه فرهنگ کتابخوانی اقدام به تلخیص پاره ای از آثار دانشمندان و اساتید فن به زبان ساده نموده است. این اقدام که با کسب اجازه از نویسندگان این آثار صورت گرفته، با رعایت امانتداری و پرهیز از دخل و تصرف و نیز حفظ یکدستی و هماهنگی، اما اجتناب از بیان جزئیات انجام شده است.

خلاصه کتاب نقطه های آغاز در اخلاق عملی، ابتدا تعریفی از اخلاق ارائه نموده و سپس آن را به اخلاق نظری و تطبیقی و عملی، تقسیم می نماید. با توجه به اینکه بحث این کتاب پیرامون اخلاق عملی است لذا نویسنده در ادامه به دنبال بیان دستورات و آداب خاصی است که در مسیر تزکیه و تهذیب، التزام به آنها ضرورت دارد و از طریق عمل ما را به هدف نزدیک می نماید.
در ادامه خلاصه کتاب نقطه های آغاز در اخلاق عملی به 23 دستور می پردازد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
حب و بغض، توبه و استغفار، مرابطه و مراقبه و محاسبه و معاتبه، ریاضت و مجاهدت نفس، توکل، حسن سلوک و خوشرفتاری با مردم، زهد و...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما