loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیاست خارجی دولت خاتمی (1384-1376)

5 (1)

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده ابوالفضل صدقی

تعداد صفحات : 297

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 12981 10003022
9,500 9,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

با پیروزی سیدمحمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1376 نگرش جدیدی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به وجود آمد. نخبگان سیاسی و فکری حامی این دولت، ایستادگی و مقاومت در برابر نظام سلطه ی جهانی را کوبیدن مشت بر آهن می دانستند؛ لذا تلاش کردند با اتخاذ سمت گیری تنش زدایی و گفت وگو، باب جدیدی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بگشایند. این دوره تجربه ای مهم برای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بود تا ناکارآمدی سیاست مذکور در برابر نظام سلطه ی جهانی به اثبات برسد.
هشت سال سیاست خارجی دولت خاتمی هرچند توانست سطح روابط دیپلماتیک با کشورهای اروپایی و حوزه ی پیرامونی ایران را افزایش دهد، اما هرگز نتوانست وارد حوزه های قرمز نظام بین الملل شود و دستاورد راهبردی برای جمهوری اسلامی ایران کسب نماید. از سوی دیگر آمریکا ایران را در دوره ی دوم ریاست جمهوری آقای خاتمی در «محور شرارت» قرار داد. قرار گرفتن در «محور شرارت» و ممانعت از دستیابی ایران به حقِ مسلمِ هسته ای خود، پاسخ نظام سلطه به سیاست تنش زدایی و گفت و گوی تمدن ها بود. این تجربه بار دیگر ثابت کرد که در نظام بین الملل کنونی مقاومت و ایستادگی هوشمندانه در برابر زورمداران و سلطه گران عالم عنصر تعیین کننده است. این جهت گیری باید مسیر اصلی سیاست خارجی دولت ها را مشخص کند.این کتاب در صدد تبیین همین مباحث می باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما