loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دفاع از حقوق زن

ناشر دفتر نشر فرهنگ اسلامی

نویسنده محمد حکیمی

سال نشر : 1385

تعداد صفحات : 140

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 1301 10003022
17,000 15,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

این کتاب عنوان برتر دومین همایش کتب برگزیده حوزه در سال 1379 را دریافت کرد.
نویسنده در پیشگفتار به بررسی نظریات مکاتب مختلف در موضوع زن پرداخته است. نظریاتی که گاه از این سوی بام افتاده اند و گاه از آن سوی. اما از آنجا که اسلام کامل ترین آیین است همیشه در هر مسئله ای کامل ترین و درست ترین نظریه را برای گفتن دارد. نظریاتی که خالی از افراط و تفریط است.
حکیمی در پیشگفتار آورده: «موضوع زن، به عنوان بدنه ای از جامعه انسانی، به همان اندازه قابل بررسی و ژرفنگری است که انسان شایسته شناخت و بررسی است. شناخت زن و منزلت و مقام او، در حقیقت شناخت انسان و کرامت اوست.»
باید برای بسیاری جالب باشد که خدا بارها و بارها در قرآن از زن و فصایل وجودی زن یاد کرده است.
قطعاً زنها نیز با شناخت خود بیش از پیش به توانایی هایشان پی می برند. وقتی با دلیل و آیات گهربار قرآن بدانند که از جنس و گوهر مردها آفریده شده اند، بدانند که همپای مردان تکامل پذیر و اوجگرا هستند.
به همه این مطالب ذکر شده بررسی پایگاه اجتماعی زن، محوریت او در خانواده، بررسی نظریه ناقص العقل بودن زن و رد آن با دلایل روایی و آیات قرآن، بررسی رسالت زن در زندگی، بررسی مشورت و رایزنی با او و چند مسئله اساسی دیگر را در این خصوص اضافه کنید آن وقت می توانید تصمیم بگیرید که می خواهید با خواندن این کتاب در مورد حقوق زن به داشته های بیشتری دست یابید یا خیر!
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما