loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دو برار

ناشر فاتحان

نویسنده محمدعلی آقامیرزایی

تعداد صفحات : 236

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

این اثر در قالب تاریخ شفاهی زندگی دو برادر به نام های حسن و عباس آندی را روایت می کند. آن ها اهالی شهر خمین بودند. عباس در سال 1330 به دنیا آمد و بیست وششم اردیبهشت ماه سال 1360 در تپه های شهید معلمی در آبادان به شهادت رسید و حسن متولد سال 1333 بود و یک سال بعد در بیست ودوم اردیبهشت ماه سال 1361 در مرحله سوم عملیات بیت المقدس شهید شد.
پدر آن ها بنا و مادرشان خیاط بود. حسن و عباس قبل از پیروزی انقلاب وارد جریان های انقلابی شدند و به مبارزان پیوستند. عباس در آن زمان توانست مدرک فوق دیپلم تربیت معلم و حسن کارشناسی زبان انگلیسی را کسب کنند. فعالیت های حسن نسبت به برادرش بسیار بیشتر بود و به گفته بیشتر همرزمانش منشاء کار های بزرگی در خمین بود و پس از پیروزی انقلاب فرمانده سپاه پاسداران زنجان شد.
راویان کتاب «دو برار» علاوه بر اعضای خانواده، چهارده همرزم شهیدان هستند. ماجراهای این دو برادر براساس سیر زمانی و در چهار فصل نگاشته شده است و زندگی آن ها از آغاز تولد با روایت مادر شهدا شروع می شود. در ادامه گفته های خواهران و سپس دوستان و همرزمان شهیدان تا پایان کتاب دنبال می شود.
محور اصلی اثر زندگی حسن آندی است زیرا فعالیت ها و عملکرد او در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس پر فرازتر از زندگی برادرش بوده است. او در زمینه کار های اطلاعاتی استعداد داشت و برای انجام مبارزه، کار های تشکیلاتی را بسیار منظم و به آسانی انجام می داد. وی در دوران هشت سال دفاع مقدس و زمانی که سمت فرمانده اطلاعات سپاه زنجان را بر عهده داشت به شهادت رسید. به همین دلیل در کنار او نگاهی هم به زندگی برادرش عباس داشته ام.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما