loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نظام اخلاقی اسلام: در شرح دعای مکارم الاخلاق

اخلاق و سیر و سلوک 3

ناشر لیله القدر

نویسنده علی صفائی حائری

تحقیق و تنظیم کتاب موسسه فرهنگی تحقیقاتی لیله القدر

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 142

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 1307 10003022
75,000 67,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب نظام اخلاقی اسلام: در شرح دعای مکارم الاخلاق، سوم از مجموعه سخنرانی های اخلاق و سیر و سلوک استاد صفایی حائری است.

در فصل اول، با بررسی و تبیین طرح نظام‌ها و ارتباط آن با نظام اخلاقی، مباحث و مکاتب اخلاقی تحلیل شده است. فصل دوم به بحث در باب دعا اختصاص دارد. فصل سوم شامل مروری است بر دعای مکارم الاخلاق که در سه قسمت خلوت خویش، در حضور جمع و در حضور حق تنظیم شده است.

کتاب نظام اخلاقی اسلام: در شرح دعای مکارم الاخلاق، نوشته استاد علی صفایی حائری است و توسط انتشارات لیله القدر منتشر شده است.

رفع یک شبهه
بعضی از مدعیان می گویند مادام که این جریان اخلاقی و این زهد و وارستگی هست امکان رشد و توسعه نیست. این بزرگوار خیال می کند که زهد فقط ترک است و خیال می کند که توسعه در شناخت و احساسات و تبدیل و ترکیب، در این حوزه، به توسعه و رشد فعالیت ها و گسترش برنامه ریزی ها نمی انجامد،
در حالی که این عشق و احساس در مؤمن شوری می آورد تا به اندازه ی همه ی ناتوانی ها کار کند و از یهودی ها بیشتر به دست بیاورد و این زهد و آزادی در او فراغتی می آورد که برای خود برندارد و به کنز و انباشتن روی نیاورد و به جریان انداختن و راهاندازی راکدها را فراموش ننماید.

آیا این احساس تبدیل یافته و گسترده، به توسعه و گسترش نمی انجامد؟ آیا این ترکیب و تبدیل، قساوت های ماشینی و سرمایه داری مدرن و فوق مدرن را با عدل و احسان پیوند نمیزند؟

آنچه که دل را به قساوت و سنگ شدن و حتی سخت تر شدن و مرگ می رساند همین در بستن ها و زندگی بسته و مدار بسته و محدود است؛ که آدمی خیال می کند با داد و ستدها کم می شود و از دست می دهد، در حالی که آدمی با از دست دادن هایش به دست می آورد و با ترکیب به تبدیل میرسد و ترس، تبدیل به قدرت و بخل، تبدیل به بخشش و ریاء تبدیل به توحید می شود و تو را از چشمه ای بیحاصل و زبانهای بی بار فارغ می سازد.

آن‌ها که در شعور و در قلب خود ترکیب و تبدیلی نداشته اند و پاهای خود را به کار نگرفته اند طبیعی است که به قساوت و ختم و ناتوانی راه بیابند و رنجِ جاودان را از کرده های خود بچشند و از باغ دست های خود بردارند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما