loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خط انتقال معارف: چگونگی انتقال معارف دینی و پیشگیری از شکاف نسل ها

از سری روش ها 12

ناشر لیله القدر

نویسنده علی صفائی حائری

تعداد صفحات : 158

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 1308 10003022
75,000 67,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب برگردانی است از سه سخنرانی مرحوم صفایی حائری در شبهای قدر رمضان 1376 در جوار ملکوتی امام رضا – علیه السلام – در مشهد. موضوع این سخنرانی ها بحثی است پیرامون علم و علم آموزی که در واقع شرحی است بر حکمت 147 نهج البلاغه. در این سه سخنرانی ایشان مراحل انتقال معارف را در سه بخشِ حمل علم، تبلیغ علم و حفظ و نگهداری علم مورد بررسی قرار داده که محور همه آنها همان حکمت 147 نهج البلاغه است. ایشان در بخش اول به ویژگی های علم، موانع آن، شرایط حامل علم و آثار حمل علم اشاره می نمایند. در بخش دوم به روشهای انتقال معارف از طریق ها ی قول و فعل و نوع زندگی پرداخته و در بخش سوم بحثی در مورد حفظ علم از آفتها و عوامل حفظ کننده علم و مسئولیت عالم اشاره می نماید.

به یکی از دوستان گفتم نمی خواهم خوف و حذری را که در دل تو هست بردارم ولی واقعیت امر این است که ما در این شبهای احیا اول باید از طاعاتمان استغفار کنیم . بگوییم خدایا این نمازها و روزه ها مال خودت ! ما هیچ کاری با اینها نداریم ! صاف و پوست کنده می گوییم ما با همه بدی هایمان آمده ایم و با همه خوبی های تو می خواهیم برگردیم. غیر از این هم حرف حسابی سرمان نمی شود.بحث این نیست که من غیبت کرده ام، من توبه کرده ام، ... بحث این چرت و پرت ها نیست. نماز من با او نبوده، در نمازم 500 تا زن گرفته ام، 5000 تا معاشرت داشته ام، 6 تا دعوا کرده ام، چند دفعه کلانتری رفته ام. چه نمازی؟! اگر کسی با شما اینگونه صحبت کند نمی پذیرید. به تعبیر خداوند : «لستم بآخذیه الا أن تغمضوا فیه » اگر کسی با خود شما اینگونه برخورد می کرد قبول نمی کردید، مگر با چشم پوشی و غمض عین...»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما