loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

یهود شناخت: تاملی بر اندیشه، عمل و فرجام بنی اسرائیل از نگاه قرآن

5 (1)

ناشر حامیان آزادی قدس

نویسنده سهیلا جلالی کندری

تعداد صفحات : 280

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب یهودشناخت با محوریت اصلی قرآن کریم، کتاب های لغت و تفاسیر مهم شیعی و سنی؛ به پژوهش در مورد یهود از دیدگاه قرآن می پردازد.
این پژوهش در چهار فصل با عناوین زیر تنظیم شده است:بنی اسراییل و ابعاد آن، علل مغضوب شدن یهود، اندیشه وصفات اخلاقی یهود و فرجام یهود. در فصول یاد شده، این موضوعات مورد بحث و بررسی قرار گرفته است:
معنای تفضیل در لغت و قرآن، تفضیل بنی اسرائیل، نعمت های عطا شده به بنی اسراییل، معنای لغوی غضب، علل مغضوبیت بنی اسرائیل، دنیاگرایی، کشتن پیامبران و صالحان، ترک امر به معروف و نهی از منکر، بغی و فزون جویی، ظلم، فسق، سخت دلی و قساوت قلب، سخنان گناه آلود و نسبت های ناروا، خودبرتربینی و نژادپرستی، عهد شکنی، تکذیب پیامبران و خیرخواهان و کشتن آن ها، تزویر و فریب، حسادت، پیشتازی در اثم و عدوان، لجاجت و تعصب، سفاهت و جهالت، دروغ پراکنی و دروغگویی، بهانه جویی، جبن و ترس، مفسده جویی، سد راه حق شدن، عقوبت های دنیوی، عقوبت های اخروی و … تنظیم شده است.
قرآن از بنی اسراییل بیش از هر قوم دیگری سخن گفته است؛ زیرا با وجود آنکه پیامبران بزرگی از میان آنان مبعوث شدند و کتاب آسمانی تورات بر آنان نازل شده بود؛ هدایت را به ضلالت و گمراهی فروختند. شناخت یهود براساس آیات قرآن، برای هر مخاطبی عبرت آموز و روشنگر بسیاری از مسائل فراوانی است. در عین حال، این اثر به سؤالات و ابهامات گوناگونی در این باره پاسخ می دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما