loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زندگی و مبارزات آیت الله مشکینی

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده علی درازی

تعداد صفحات : 573

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

تاریخ انقلاب اسلامی ایران روایتگر مبارزات شخصیت‌های مختلفی است که هر یک در گوشه‌ای و بستری به باروری اندیشه‌ی اسلامی پرداخته‌‌اند.



ستون خیمه‌ انقلاب، حضرت امام‌خمینی رحمةالله علیه بودند و در کنار ایشان شاگردانش تلاش بسیاری در ترویج و نشر افکار و عقاید انقلابی قائد خود انجام می‌دادند. از میان شاگردان حضرت امام‌، آیت‌الله میرزاعلی فیض‌مشکینی رحمةالله علیه از جایگاه مخصوصی برخوردار است. آیت‌الله مشکینی ضمن اینکه مدرس علوم دینی بود، به‌عنوان معلم اخلاق هم شهرت یافته که در مبارزات سیاسی علیه حکومت پهلوی پیشگام و پیشقدم بود.



وی در جریان فعالیت‌های خود در قم، به‌ویژه حضور در جمع یازده نفری علمای پیشگام اصلاح حوزه‌ علمیه‌ قم، مورد پیگرد و دستگیری ساواک قرار گرفت و مدت‌ها در شهرهای مختلف کشور چون کرمان، گلپایگان و کاشمر در تبعید به‌سر برد.


با پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های آیت‌الله مشکینی در جایگاه ریاست مجلس خبرگان رهبری متمرکز گردید و تا آخرین لحظات عمر پربرکت‌شان از مدافعان سرسخت نظام مقدس جمهوری اسلامی، ولایت ‌فقیه و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بودند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما