loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جنبش عدم تعهد

5 (1)

ناشر سروش

نویسنده علی اکبر عبدالرشیدی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 582

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 13278 10003022
49,000 44,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «جنبش عدم تعهد» حاصل تحقیقات سه ساله مولف در تعدادی از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در آسیا، آفریقا و اروپا است. «هند»، «یوگسلاوی» و «زیمبابوه» از جمله این کشورها به شمار میروند.

همچنین مصاحبه های فراوانی را که با مقامات کشورهای عضو جنبش و کارشناسانی که در شکلرگیری این جنبش نقش داشتهاند در این اثر ارایه شده است.

بخش مهمی از این کتاب که به ظاهر تنها کتاب موجود در مورد سیر شکل گیری و تکامل جنبش عدم تعهد به زبان فارسی به شمار میرود، شامل اسناد رسمی، تاریخی، اعلام مواضع و قطعنامه های مصوب نشست های مختلف اجلاس و تحلیل های مختلفی است که مولف در تحقیقات خود به آن دست یافته است.

در این اثر محورهای مهمی که جنبش عدم تعهد در نشست های خود از اجلاس «باندونگ» در سال 1955 میلادی تا نشست های اخیر خود در «شرم الشیخ» مصر مورد بحث قرار داده و قطعنامه هایی که حول این محورها منتشر کرده، ترجمه و نقل شده اند و در کنار هر نشست مهم و هر سند جدی، تحلیل هایی برای روشن شدن عملکرد جنبش عدم تعهد درج شده است.

همچنین در این اثر مهمترین مواضعی که جنبش عدم تعهد در حمایت از حق جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به انرژی هسته ای برای مقاصد صلح آمیز اتخاذ کرده و جزو رویدادهای تاریخی بسیار مهم و مبتکرانه این جنبش محسوب میشود، مورد بررسی قرار گرفته است.
تاریخ جنبش عدم تعهد با توجه به نحوه عملکرد و نگرشهای این جنبش از سال 1955 تا کنون به دوران های مختلفی تقسیم می شود و در فصل بندی این کتاب نیز کوشیده شده است همین دوره بندی ها رعایت شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما