loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ترکیب التقاط و ترور (بررسی عملکرد و اسناد گروه فرقان)

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

از میان تمامی نیروهایی که با رژیم پهلوی مبارزه می کردند، جریان مذهبی به رهبری امام خمینی توانست در یک رقابت ایدئولوژیک رژیم پهلوی را سرنگون کرده و نظام جمهوری اسلامی را تأسیس کند. در جریان نهضت امام خمینی احزاب و گروه های رقیبی نیز با حکومت پهلوی مبارزه می کردند که شاخص ترین آنها مارکسیست ها با سردمداری حزب توده و بعدها فدائیان خلق بودند. آنان مارکسیسم را علم مبارزه می دانستند و اعتقاد داشتند که تمامی انقلاب های جهان نشأت گرفته از تئوری های مارکسیستی است. از طرفی دیگر گروهی از روشنفکران که تحت تأثیر برخی متفکران به «اسلام منهای روحانیت» رسیده بودند، درپی تلفیق عناصری از مارکسیسم با اسلام برآمدند تا ضمن حفظ ظاهری اعتقادات خود از روش های مارکسیستی نیز در مبارزه با رژیم بهره جویند. این دسته از روشنفکران با تفاسیر سمبلیک از قرآن و حدیث، سعی در سازگار کردن تعالیم اسلامی و شرع مبین با یافته های اندیشمندان غربی داشتند.
گروه فرقان یکی از گروه های این جریان بود که توسط طلبه ا ی جوان بنیان گذاری شد. این گروه مروج شعار اسلام منهای روحانیت بود و روحانیت اصیل شیعی را نهاد تزویر در سنت اسلامی می دانست. این اثر با مرور چگونگی تشکیل شدن گروه فرقان در سال 1355 و زمینه های به وجود آمدن و اقدامات تروریستی این گروه در مصاف با انقلاب اسلامی و ملت ایران می پردازد. ترور کردن و به شهادت رساندن برخی از علما و اندیشمندان اسلامی از قبیل شهید مطهری، شهید مفتح و... در کارنامه ی ننگین این گروهک منحرف ثبت گردیده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما