loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

در قلمرو اندیشه امام موسی صدر 8: روح تشریع در اسلام (واقعیت قانون گذاری در اسلام)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 13312 10003022
140,000 133,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب، در بردارنده مقاله امام موسی صدر در هفتمین کنفرانس «ملتقی الفکر الاسلامی» در سال 1973 است که همراه با نقد و نظر اندیشمندان جهان اسلام و پاسخ های امام صدر منتشر شده است.

امام موسی صدر در این جستار، مسائل فلسفه فقه را بررسی کرده و کوشیده تا 2 مسئله اساسی را تببین کند که عبارتند از " تفاوت قوانین بشری و الهی " و " نسبت قوانین الهی و شریعت با تحول جهان و انسان".

محمد ابوزهره، شیخ محمد خاطر، احمد الشرباصی، عمر فروخ، محمد غزالی، احمد حمانی، ادریس الکتانی، مصطفی الرزقاء، مولود قاسم نایت بلقاسم، شیخ سلیمان داود بن یوسف و زینب الغزالی الجبیلی، صبحی صالح و محمود منصور اساتید و پژوهشگرانی هستند که نقد و نظرشان در کتاب منتشر شده است.

همچنین در بخش پایانی کتاب، پرسش و پاسخ دانشجویان درباره مسائل مطرح شده در کنفرانس از جمله، " پایبندی به دین در جهان امروز "، " مسئله اجتهاد "، " ازدواج با غیرمسلمانان "، " مسائل طلاق "، " حقوق زنان " و " مسئله ربا " آمده است.

مهدی فرخیان در مقدمه این کتاب، درباره کنفرانس " ملقتی الفکر الاسلامی "، " حضور امام موسی صدر در کنفرانس "، " روح شریعت اسلامی از نظر امام موسی صدر " و " تفاوت حکم دینی و حکم وضعی " توضیحاتی داده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما