loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاکهای نرم کوشک

4.1 (20)

ناشر ملک اعظم

نویسنده سعید عاکف

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 271

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 1335 10003022
120,000 114,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب خاک های نرم کوشک، خاطرات اوستا عبدالحسین برونسی به نقل از خانواده و همرزمان شهید است. این کتاب نوشته سعید عاکف است و در انتشارات ملک اعظم منتشر شده است.

خاک های نرم کوشک شرح حال انسانی وارسته است که قبل از انقلاب در روستای گلبوی کدکن از توابع تربت حیدریه به کار سخت و طاقت فرسای بنایی مشغول بود و در کنار آن به خواندن دروس حوزوی نیز روی آورده بود تا اینکه بعدها به علت شدت یافتن مبارزات او زندانی و مورد شکنجه های وحشیانه ساواک قرار گرفت.
با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران زمینه های لازم برای رشد او مهیا شد چنان لیاقتی از خود نشان داد که زبانزد همگان شد و نامش حتی در محافل خبری استکبار جهانی نیز راه یافت. رمز رستگاری شهید برونسی عبودیت و بندگی بی قید و شرط او در مقابل حق و حقیقت بوده است.

چند روز قبل از عملیات بدر، بارها شهید برونسی، به مناسبت های مختلف از شهادتش در عملیات قریب الوقوع بدر خبر می دهد. گاهی آنقدر مطمئن حرف می زند که می گوید: اگر من در این عملیات شهید نشدم، در مسلمانی ام شک کنید! و از آن بالاتر اینکه به بعضی ها،از تاریخ و از محل شهادتش نیز خبر می دهد که چند روز بعد، همانطور هم می شود. از این دست وقایع اعجاب آور، در زندگی شهید برونسی بارها و بارها رخ داده است.

آنچه ما را به تأمل در زندگی این بزرگوار وا می دارد، رمز همین موفقیت های بسیارش است در زمینه های مختلف. در ظاهر امر، او کارگری بنا است که در دوران قبل از انقلاب،رنج و شکنجه ی بسیاری را در راه اسلام تحمل می کند؛ و در دوران بعد از انقلاب هم، که زمینه برای رشد او مهیا می شود، چنان لیاقتی از خود نشان می دهد که زبانزد همگان می گردد و نامش حتی به محافل خبری استکبار جهانی نیز کشیده می شود، و سردمداران کفر برای سر او جایزه تعیین می کنند. اما در باطن امر،موردی که قابل تأمل است و می توان به عنوان رمز موفقیت، و در واقع رمز رستگاری او نام برد؛ عبودیت و بندگی بی قید و شرط آن شهید والامقام است در مقابل حق و حقیقت.
همین تسلیم محض بودن او بر درگاه مقدس و ملکوتی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و پیروی خالصانه و صادقانه اش،او را چنان مورد عنایت و لطف آن حضرت و اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین قرار می دهد که نتیجه ای می شود برای آفرینش آن شگفتی ها. اهل کفر و نفاق،هیچگاه نخواستند این حقیقت را در مورد افرادی این چنین، و هم در مورد انقلاب و نظام درک کنند، و تا هنوز نیز نفهمیده اند که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران،بیمه شده ی قدرت و نیرویی لایزالی است که از برکت آن تا کنون تمام نقشه ها و حربه های آنان بی اثر، و محکوم به شکست گردیده است.
  • زبان کتاب
    فارسی
  • سال نشر
    1395
  • چاپ جاری
    216
  • تاریخ اولین چاپ
    1384
  • شمارگان
    3000
  • نوع جلد
    جلد نرم
  • قطع
    رقعی
  • تعداد صفحات
    271
  • ناشر
  • نویسنده
  • وزن
    351
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    شنبه 13 مهر 1387
  • تاریخ ویرایش اطلاعات
    شنبه 1 مهر 1402
  • شناسه
    1335
  • دسته بندی :
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

بی بی خاتون

در اینکه بسیاری از جوانان و نوجوانان کشور در آن برهه از تاریخ با قلبی پاک و خلوص نیت و اعتقادات پاک به جبهه رفتند شکی نیست.طرز تفکر و اعتقادات جوانان دهه 40و پنجاه با امروز خیلی متفاوت بود.من شخصاً گله های زیادی در دلم از آنها داشتم و دارم.امابا خواندن این کتاب تاحدودی شهید برونسی ارتباط خاصی برقرار کردم.اینکه آیا تمام نوشته های کتاب راست و بدون غلو و اغراق باشد بر گردن نویسنده و نقل کنندگان خاطرات !...(که امیدوارم حقیقت راگفته باشند..) اما در سادگی ، صداقت و خلوص ... شهید برونسی شکی ندارم
بعد از یسری اتفاقاتی که برای بنده افتاد، عهد کردم کتاب را کامل بخوانم وچیزی در مورد شهید برونسی بنویسم
بخاطر همین اینجا نظرم را یادداشت کردم
بد نیست کتاب را بخوانید.هر کتابی ارزش یکبار خواندن را دارد
نوع نوشته ادبی یا در حد نویسندگی نیست، خاطره نویسی به زبان عامیانه ست اما شاید حس و حال جوانان و مردم در زمان جنگ کمی روی شما تاثیر بگذارد
روح تمام شهدا شاااد

20 اسفند 1402

آرزو

از بهترین کتابخایی که خوندم. حتی بعضیا با خوندن این کتاب عوض شدن. واقعا نویسنده کار باقیات و صالحاتی انجام داده. توصیه میکنم این کتابو همه بخونن و به همدیگه هدیه بدن. یک هدیه همیشگیه.

21 آذر 1401

زهرا فرهمند

خیلی کتاب مفید و قشنگی بود از خوندنش واقعا لذت بردم
عالی بود

14 آبان 1401

حسین عباسی

واقعا عالیه

29 شهریور 1398

محمدهادی جاهد

هر کی نخونه واقعا ضرر کرده
یکی از بهترین کتابهاست که باید همه بخونن هیچ ربطی هم به هیچ طرز فکر وسلیقه و مشی ای نداره!!!
بخونید عالی اندر عالی!!!

17 اردیبهشت 1396

علیرضا کوچک کوتیانی

من خوندم عالیه

14 دی 1395

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما