loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جایگاه خانواده و جنسیت در نظام تربیت رسمی

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 13401 10003022
25,000 22,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب جایگاه خانواده و جنسیت در نظام تربیت رسمی، نوشته محمدرضا زیبایی نژاد است و در توسط دفتر مطالعات و تحقیقات زنان و انتشارات هاجر (وابسته به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران) منتشر شده است.

محمدرضا زیبایی نژاد در کتاب جایگاه خانواده و جنسیت در نظام تربیت رسمی، تلاش کرده است تا با بیان برخی تأملات، ضرورت بازاندیشی در نظام تربیت رسمی را با رویکرد خانواده محور و جنسیتی و براساس نگرش اسلامی تبیین کند؛ بدین منظور، از یک سو با ارائه دیدگاه اسلامی درباره تفاوت های تکوینی، کارکردی و حقوقی دو جنس، اقتضائات آن بر حوزه تربیت را توضیح داده و از سوی دیگر، با تبیین جایگاه خانواده و ارائه مفهومی از خانواده محوری و خانواده گرایی، از ضرورت تأثیر آن در نظام تربیت رسمی دفاع می کند.

پژوهشگر محمدرضا زیبایی نژاد درمرحله بعد کوشیده است با فرض پذیرش این ضرورت، دامنه تأثیرگذاری خانواده و جنسیت را در نظام تربیت رسمی به تصویرکشد و با بیان احتمالات و طرح پرسش های مختلف، بحث را در ذهن اندیشوران بپروراند.

کتاب جایگاه خانواده و جنسیت در نظام تربیت رسمی، دارای پنج فصل است؛ در فصل نخست به تبیین دو نگاه خانواده محور و جنسیت محور در نظام تربیت رسمی به عنوان مقدمه پرداخته شده و درآن، نظریه مختار، پرسش ها و فرضیه های تحقیق، پیشینه پژوهش، بررسی های مفهومی، تبعیض جنسیتی و عدالت جنسیتی تبیین شده است.

در فصل دوم و سوم ادبیات نظری، تحولات عینی و نظام تربیتی خانواده محور و جنسیت گرا، مبانی و پیش فرض های آن بررسی و بحث می شود. نویسنده درفصل چهارم با ارائه مقدمه ای به اهداف و ضرورت های نظام تربیت خانواده مدار و جنسیت گرا پرداخته است و در فصل پنجم طرح دامنه نظام تربیتی متمایز را شامل بر محتوای برنامه درسی، فوق برنامه و اوقات فراغت، ورزش، روش تربیت، ارزشیابی آموزشی و پرورشی و ضوابط و مقررات حاکم بر مدرسه، فضا و تجهیزات آموزشی، تربیت معلم و منابع انسانی، الگوی ارتباطی خانه و مدرسه معرفی کرده و نتیجه کلی ارائه می نماید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما