loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

برای تاریخ می گویم: خاطرات محسن رفیق دوست - جلد اول: 1357 - 1368

3.7 (3)

ناشر سوره مهر

مصاحبه گر سعید علامیان

راوی کتاب محسن رفیق دوست

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 508

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 13446 10003022
290,000 275,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در جلد اول کتاب برای تاریخ می گویم، خاطرات از مقطع ورود حضرت امام خمینی (ره) در 12 بهمن 1357 به بعد، تا سال 1368 روایت شده اند. کتاب برای تاریخ می گویم: خاطرات محسن رفیق دوست - جلد اول: 1357 - 1368، نوشته محسن رفیق دوست است و در انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

دهه اول انقلاب دهه پر حادثه ای است و مهم تر از همه، هشت سال دفاع مقدس در این ایام اتفاق می افتد. رفیقدوست به این دلیل که یکی از پایه گذاران سپاه پاسداران است و بعد از آن مسوولیت تدارکات دفاع مقدس را بر عهده داشته، یکی از شخصیت های مهم در این ایام به حساب می آید. رفیق دوست شورای ترکیبی سپاه پاسداران را تشکیل می دهد و در سال 1362 به عنوان نخستین وزیر سپاه وارد کابینه می شود.

پرسیدم: «سپاه قرار است اینجا تشکیل بشود؟» گفتند: «بله». کاغذی برداشتم و روی آن نوشتم: «بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم - سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل شد: 1. محسن رفیق‌دوست». بقیه هم اسم‌هایشان را نوشتند و سپاه پاسداران تشکیل شد.
هفت نفر به عنوان شورای فرماندهی انتخاب شدند. آقای دانش آشتیانی شد فرمانده سپاه، آقای غلامعلی افروز مسئول امور پرسنلی، آقای محمدعلی بشارتی مسئول اطلاعات، آقای الویری مسئول روابط عمومی و من هم مسئول تدارکات. اولین مأموریت را هم به من دادند که برو جا پیدا کن.
صفحه 50
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما