loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیری در جنگ ایران و عراق - جلد ششم: آغاز تا پایان (سالنمای تحلیلی) بررسی وقایع سیاسی - نظامی جنگ از زمینه سازی تهاجم عراق تا آتش بس

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر سیری است از تهاجم عراق به سرزمین ایران اسلامی تا پایان جنگ که در آن وقایع سیاسی_نظامی این دوران بررسی شده است.
مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ به منظور توضیح و بررسی رخدادهای سیاسی و نظامی جنگ، مجموعه ای از کتب با عنوان "سیری در جنگ ایران و عراق" منتشر کرده است که در این مجموعه، جنگ تحمیلی به پنج دوره زمانی تقسیم شده و هر دوره در یک جلد گنجانده شده است که عناوین آن به ترتیب سیر زمانی چنین است:
1- خونین شهر تا خرمشهر (از آغاز تهاجم سراسری عراق تا فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس)
2- خرمشهر تا فاو (پس از عملیات بیت المقدس تا فتح فاو در عملیات والفجر 8)
3- فاو تا شلمچه (پس از عملیات والفجر 8 تا فروریختن دیوارهای دفاعی عراق در شرق بصره در عملیات کربلای 5)
4- شلمچه تا حلبچه (پس از عملیات کربلای 5 تا انتقال نبرد از زمین به دریا و از جنوب به شمالغرب و تصرف حلبچه در عملبیات والفجر 10)
5- حلبچه تا مرصاد (پس از عملیات والفجر 10 و پذیرش قطعنامه و آخرین عملیات در منطقه چارزبر و انهدام منافقین)
به موازات این پنج جلد کتاب، برای بررسی کلی و اجمالی جنگ این کتاب تهیه گردیده است که به دلیل تشابه کلی در روش بررسی رخداد های جنگ در امتداد مجموعه "سیری در جنگ ایران و عراق" محسوب می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما