loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حاشیه بر کتاب

ناشر آرما

نویسنده حسام الدین مطهری

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 142

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 13664 10003022
5,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «حاشیه بر کتاب» دربرگیرنده یادداشت های حسام الدین مطهری، نویسنده و رمان نویس، درباره نمایشگاه کتاب و مسائل مختلف حوزه کتاب و کتاب خوانی در ایران، می باشد. این کتاب شامل یادداشت هایی است که مطهری از سال 88 تا 91 در روزنامه های جام جم، جوان و وب سایت های خانه کتاب اشا، کتاب سوم و... منتشر کرده است.

جایزه های ادبی خصوصی و دولتی، راه و روش های کتاب فروشی، دو پیشنهاد برای برگزار نکردن نمایشگاه کتاب، نقدی بر مصادره انتشارات امیرکبیر، بررسی موضوع کپی رایت بر اساس فتاوای چند مرجع تقلید و شباهت کاری که در ایران می شود با دزدی، ورود بی اجازه غیرفرهنگیان به محدوده فرهنگی و... از جمله مطالبی است که در «حاشیه بر کتاب» به آن ها پرداخته شده است.

مطهری در بخشی از مقدمه کتاب خود آورده است:
همه بلدند بگویند کتاب خوانی در ایران کم رونق است، اما چه کسی راهکار ارائه می کند؟ بالاتر از این، کدام متولی و رئیس و مدیر واقعاً در پی تغییر اوضاع است؟ به ده-بیست سال اخیر نگاه کنید! همه رؤسا و وزرای دستگاه فرهنگی آمدند و رفتند و همه صرف نظر از گرایش های سیاسی شان، همان کاری را دنبال کردند که نفر قبلی شروع کرده بوده است. نمایشگاه کتاب همیشه بوده است، چنان که هفته کتاب و چاپ و خرید کتاب برقرارند، اما هنوز رهبر کتاب خوان جمهوری اسلامی می گوید: «ما هنوز خیلی عقبیم.»

حق دارید اگر از خودتان بپرسید: «قضیه چیه؟ چرا این جوریه؟» به اندازه یک خبرنگار حوزه کتاب می توانم بهتان جواب بدهم: چیز پیچیده ای در کار نیست. اولاً آن قدرها که وانمود می شود، کسی دلواپس کتاب نخواندن مردم نیست. ثانیاً کارشناسان و کاربلدان واقعی سر کار نیستند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما