loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

یادداشتهای سفر: ماموریتهای میدانی هیات معارف جنگ، شهید سپهبد علی صیاد شیرازی 1374 - 1377

ناشر سوره مهر

نویسنده محسن کاظمی

سال نشر : 1386

تعداد صفحات : 309

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 1378 10003022
55,000 52,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«یادداشت های سفر شهید صیاد شیرازی» عنوان کتابی است به قلم محسن کاظمی از نویسندگان و پژوهشگران تاریخ معاصر. موضوع کتاب مربوط به مأموریت های میدانی و تحقیقاتی هیئت معارف جنگ است که مسئولیت آن را شهید صیاد شیرازی بر عهده داشت.

شهید صیاد شیرازی هیچ گاه جنگ را پایان بخش فعالیت های خود نمی دید. از این رو در سال 1373، برای انتقال دانش و تجربیات جبهه و جنگش در دانشگاه افسری امام علی (ع) مشغول تدریس شد و سپس هیئتی را با عنوان «معارف جنگ» ایجاد کرد تا خاطرات رزمندگان را از مأموریت های میدانی و پژوهشی، مناطق عملیاتی و عوارض باقیمانده از جبهه های جنگ، ضبط و ثبت صوتی و تصویری کند تا در تهران تکمیل و مدون شوند.

محسن کاظمی در این مجال، در سال 1374، فرصت یافت تا به عنوان وقایع نگار سفرهای میدانی با این هیئت پیوند بخورد و در 9 سفرمیدانی، حوادث را به صورت لحظه به لحظه به ثبت برساند.

او علاوه بر این، با تیزبینی های خود تمام فعالیت ها، سخنرانی ها، گفتارها، خاطرات، روش های مدیریتی و حتی مناجات شبانه شهید صیاد شیرازی را ثبت کرد تا بعدها اثری که عرضه می کند، بر محور شخصیت شهید شیرازی استوار باشد.

این یادداشت ها مربوط به مأموریت های میدانی و تحقیقاتی این گروه و باهدف ثبت دقیق برخی از وقایع جنگ ایران و عراق است. نویسنده به عنوان وقایع نگار در این سفرهای میدانی از کردستان تا خوزستان همراه این گروه بوده و علاوه بر ثبت خاطرات همراهان شهید صیاد شیرازی و عده ای از امرای ارتش ایران در مواردی نیز به ابعاد شخصیت تیمسار صیاد شیرازی پرداخته است.

بازدید از جاده سنندج، قروه، روستای صلوات آباد، دهگلان، توضیحات تیمسار صیاد درباره عملیات محاصره پادگان سنندج، عملیات گردنه صلوات آباد و توضیحات دیگر سرداران، بازدید از اشنویه، بوکان، میاندوآب و سقز و توضیحات تیمسار صیاد درباره پاک سازی این مناطق از دست ضدانقلاب، بازدید از مناطق عملیاتی طریق القدس، چگونگی طرح ریزی عملیات و شرح قرارگاه ها و تشکیل آن ها از بخش های این کتاب اند.

در سفر دوم، گروه با اردوی دانشجویی دانشگاه امام علی (ع) همراه می شود و تیمسار صیاد توضیحاتی ارائه می دهد. بازدید از منطقه عملیاتی«فتح المبین» و... موارد عمده نقل شده در این کتاب است. علاوه بر این، کتاب بر اساس ترتیب سفرها تدوین و فهرست شده است: مأموریت به کردستان، آذربایجان غربی، خوزستان، منطقه عملیاتی طریق القدس (1)، (2) و (3)، اردوی دانشجویی دانشگاه امام علی (ع)، منطقه عملیاتی فتح المبین و در نهایت، اردوی دانشجویی دانشگاه امام علی (ع).
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما