loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انقلاب اسلامی و مبانی بازتولید آن

مجموعه آثار دکتر عماد افروغ 1

ناشر سوره مهر

نویسنده عماد افروغ

سال نشر : 1386

تعداد صفحات : 299

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 1380 10003022
26,000 24,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این کتاب با محوریت جایگاه حضرت امام خمینی (ره) به عنوان نظریه پرداز اصلی انقلاب اسلامی و با واکاوی مبانی نظری و فلسفی عرفانی ایشان تلاش شده است تا زمینه لازم برای یکی از ضروری ترین و در عین حال مغفول ترین نیازها و چالشهای فکری، یعنی فهم و تبیین دقیق و علمی - فلسفی انقلاب اسلامی و درک دلالتها و پیامهای متنوع و تودرتوی حکمی، معنوی سیاسی و اجتماعی آن فراهم شود.

کارهایی که نویسنده انجام داده، موضوعات متنوعی دارد و عمدتاً تلاش در جهت تبیین و تئوریزه کردن انقلاب اسلامی بوده است. وی از انقلاب اسلامی با عنوان انقلاب صدرایی یاد کرده و در این کتاب به مقایسه انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی هم پرداخته و در نهایت برداشت تازه ای از علل موفقیت و شکست انقلاب مشروطه ارائه کرده است.

موضوع کتاب در قالب 15 گفتار تنظیم شده است. دو گفتار اول به طور عمده ناظر بر آسیب شناسی و ضرورت ارکان و مبانی نقد جمهوری اسلامی به منظور بازتولید انقلاب اسلامی است. فصلهای سوم تا هفتم معطوف به ارائه تبیینی علمی و فلسفی بر اساس روش شناسی رئالیسم از انقلاب اسلامی است. فصلهای هشتم تا یازدهم کتاب با محوریت اندیشه سیاسی امام (ره) ناظر به مفاهیم مشروعیت، مردم سالاری دینی و آزادی و دموکراسی (مردم سالاری) است. فصلهای دوازدهم و سیزدهم اشاره به برخی دستاوردها و ضعفها دارد و در نهایت در قالب فصلهای چهاردهم و پانزدهم به دو بحث فکری و اجتماعی انقلاب اسلامی یعنی جریان نوظهور اصول گرایی خلاق و انتقادی و جنبش حزب الله اشاره شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما