loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

یک قرن مبارزه یهود علیه صهیونیسم: تهدیدی از درون

ناشر امیرکبیر

نویسنده یاکوب رابکین

مترجم عبدالرسول دیانی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 411

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در مورد صهیونیسم تاکنون کتاب های بسیاری نگاشته شده و به این پدیده از زوایای مختلف پرداخته شده است. اما کتاب حاضر از زاویه ای بدیع و نو به این مقوله می پردازد. کتاب در هفت فصل و با چهار مقدمه؛ مقدمه یوسف آقاسی، مقدمه حاخاک با روش هوروویثر، مقدمه مترجم و مقدمه نویسنده تنظیم یافته است.

نویسنده که خود متفکری یهودی است با مراجعه به متون بنیادین یهودیت و به ویژه تورات، در پی اثبات بطلان اندیشه صهیونیسم است و بیگانه بودن این اندیشه افراطی و باز تولید شده توسط جهان خواران را با مبانی دین یهود، بیان می دارد. خواننده در این کتاب همچنین با جریانات و جنبش های ضدصهیونیستی که با محوریت تورات در جهان انجام می گیرد آشنا شده و درمی یابد که پایه های سست اندیشه جعلی صهیونیستی پیش از آنکه در تقابل با واقعیات سیاسی و رویدادهای جهان معاصر فرو ریزد، در متون یهودی و در آراء متفکران دینی آن، به نابودی محکوم شده است.

پرفسور یاکوب رابکین استاد روسی تبار دانشگاه مونترال کانادا است که از 23 سال پیش از مهاجرت به کانادا، مشغول تدریس در رشته تاریخ در آن دانشگاه است. وی دارای دکتری شیمی است ولی یهودیت را نیز نزد حاخام های متعدد در اسرائیل، کانادا و فرانسه فرا گرفته و معمولاً در مجامع بین المللی مختلف به عنوان متخصص در امور اعراب و یهودیان، به تفسیر رویدادهای سرنوشت ساز و مرتبط با وضعیت یهودیان در اسرائیل می پردازد.

یوسف آقاسی - عضو انجمن سلطنتی کانادا - در مقدمه کتاب می گوید: «در اروپای قرن نوزدهم مذهب در کنار پذیرش اصول حاکمیت غیردینی، به طور همزمان مورد عمل بسیاری از مردم بود. برخی دیگر، به جای مذهب، فقط به حاکمیت غیردینی عمل می کردند. بدین ترتیب ملی گرایی توانست در قالب یک مذهب لائیک، دولت را به غولی مبدل کند که وحشیانه ترین جنایات قرن بیستم را بیافریند.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما