loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روش تفسیر قرآن به قرآن از دیدگاه علامه طباطبایی

بر اساس دروس استاد شیخ محمدحسن وکیلی

هم اکنون غیرقابل سفارش!

این کتاب در پاسخ به کسانی نوشته شد که روش تفسیر علامه طباطبایی(ره) را زیر سوال می برند و تصور می کنند این روش با روش تفسیری ائمه(ع) مخالف است.

در این اثر، نحوه استفاده علامه طباطبایی از روایات و جایگاه روایات در تفسیر به طور مفصل بررسی و به شبهات مخالفان او پاسخ داده شده است. معمولا مخالفان روش تفسیری علامه طباطبایی که از آن به روش قرآن به قرآن یاد می شود این گونه استدلال می کنند که مفسر و تفسیر احتیاجی به روایات ندارند، اما واقعیت امر این است که از دید علامه مفسر باید با روایات مانوس باشد و از روایات استفاده کند.

قرآن کریم دلالت می کند که در افاده معانی خود محتاج به روایات نیست و بی نیاز از هر قرینه بیرونی است. مخالفان روش تفسیری علامه نیز این استدلال قرآن را با بی نیازی مفسر از روایات اشتباه می گیرند. این کتاب با بررسی عبارات مختلف علامه طباطبایی در «المیزان» تلاش می کند تفاوت این دو مساله را توضیح دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما