loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

طنز آوران امروز ایران

ناشر سوره مهر

نویسنده منوچهر احترامی

گردآورنده کتاب فریبا فرشادمهر

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 256

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 1394 10003022
27,000 25,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

منوچهر احترامی از دانش آموختگان و فارغ التحصیلان مستقیم و بی واسطه مکتب مرحوم «توفیق» است و به دلیل همین نسبت با توفیق، او نیز بی کینه می نوشت، بی حب و بغض قضاوت می کرد و نگارشش مبتنی بر شادی آفرینی و سرخوشی بود. او بنا ندارد برای تمام مشکلات پیچیده بشری نسخه بپیچد، بلکه برعکس، او گاهی به نقد مصداق های ریز و پیش پا افتاده می پردازد که از شدت ابتدایی بودن، مخاطب را به خنده وامی دارند.
فریبا فرشادمهر، نظم دهنده این کتاب در ابتدا از هنر طنز به طور کلی و سپس از آثار احترامی سخن می گوید. در ادامه، ویژگی ها و شاخصه های سبکی احترامی را که سبب تمایز آثار وی از نوشته های دیگران می شود یادآور می شود و بعد از این مقدمه، گفت وگویی که فرشادمهر با احترامی داشته است، نقل می شود که همین گفت وگو نیز واجد نکات بسیار شیرین طنز است و مخاطب با شیوایی های سخن این طنزپرداز نامی ایران آشنا می شود. با این حال، وجه عمده و بخش اعظم کتاب به گزیده آثار احترامی تعلق دارد که در ادامه این گفت وگو آمده است. رستم و سهراب، خورخورک، خیر و شر، امیرارسلان در سلسبیل، دستگیر کردن قاسم بلبل فروش، مرافعه بین احد و اسد، رفتن جمشیدخان به آلمان، حسن کچل رئیس جمهور می شود، کتاب وقایع اتفاقیه، پیر ما گفت، گزارش فرار مغز سید معصوم و... عناوین این اثر را تشکیل می دهند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما