loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آداب المریدین: برگرفته از کتاب شریف مفتاح الفلاح شیخ بهایی و توصیه های علمای ربانی متاخر (ره)

5 (1)

ناشر فردافر

گردآورنده کتاب محمد روحی | محمدتقی فیاض بخش

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 304

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 14097 10003022
175,000 157,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب آداب المریدین به کوشش محمدتقی فیاض بخش و محمد روحی با محوریت کتاب مفتاح الفلاح، به ادعیه و اعمال عبادی شبانه روز پرداخته که توسط نشر فردافر منتشر شده است.

اگرچه در میان کتب ادعیه، کتابی که برنامه های شبانه روز را به طور منظم بیان کرده باشد یافت می شود، و به خصوص مشایخ قوم، شاگردان خود را در این مهم به کتاب «مفتاح الفلاح» نوشته جامع معقول و منقول، آیت حق مرحوم شیخ بهایی ارجاع میدادند، لیکن این کتاب به دلیل متن عربی و اضافات توضیحی، برای عموم قابل استفاده نیست.

از این رو، کتاب حاضر با محوریت مفتاح الفلاح همراه با بهره گیری از مجموعه کتب معتبری که در این راستا نگارش یافته و در فهرست منابع کتاب آمده است، تدوین شد و یک دوره فشرده از اعمال عبادی شبانه روز، از لحظه بیداری برای نافله شب تا هنگام استراحت شبانه، در آن ارایه گردید، به گونه ای که با مراجعه به آن بتوان امور عبادی خود را تحت برنامه منظمی متناسب با توان و استعداد خود انتخاب و انجام داد.

در گزینش مطالب سعی بر آن شده از یک سو به اتقان و اعتبار آنها توجه شود و از سوی دیگر دستوراتی باشد که مورد توجه و عنایت اکابر و مشایخ قوم به ویژه مکتب تربیتی عارف کامل، عالم ربانی مولی حسینقلی همدانی (رحمه الله) باشد که خود بدان عمل می نمودند و به شاگردان خود توصیه می کردند.
و همچنین، هر چند هدف اصلی در این کتاب، اعمال یومیه می باشد، ولی برای تکمیل آن مختصری به اهم اعمال هفته، ماه و سال اشاره شده است. و در این زمینه، محور کار را، کتابهای سید بن طاووس (رحمه الله) و «المراقبات» میرزا جواد آقا ملکی تبریزی تشکیل می دهد. و از ذکر دستورهای خاصی که در کلمات مشایخ است و نیاز به اذن استاد و تلقی از راهنمای خاص دارد، پرهیز شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما