loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه اعترافات فتنه 1388 - جلد سوم: نقش حزب کارگزاران

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

گردآورنده کتاب سلمان علوی نیک

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 165

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 14705 10003022
5,400 5,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

فتنه 1388 میدان آزمون گروه ها و شخصیت های مختلفی بود که میزان پایبندی آنان به ارزش ها انقلاب را به مرحله آزمون کشید و عناصر ناخالص را از نظام اسلامی پالود. اکثر احزاب و گروه های سیاسی که پیش از برگزاری انتخابات پرچم «نه به احمدی نژاد» را برافراشته بودند، با شکست در انتخابات و حضور بی نظیر مردم در صحنه، تقلب را رمز آشوب ساختند و به انحای مختلف در کشاندن مردم به خیابان ها و تحریک عناصر خرابکار و اتحاد با ضدانقلاب کوشیدند. یکی از احزابی که به شایعه تقلب در انتخابات دامن زد و علناً در مقابل نظام اسلامی قرار گرفت، «حزب کارگزاران سازندگی» بود. پدرخوانده ی حزب، اکبر هاشمی رفسنجانی در اعتراض به مناظره های تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری نامه ی سرگشاده ای به رهبر انقلاب نوشت که در رقم خوردن حوادث بعد از انتخابات تأثیر چشمگیری داشت. سایر اعضای ارشد حزب نیز به نوعی در آتش فتنه دمیدند.
این اثر با بررسی مختصر تاریخچه تأسیس حزب، مشی و فلسفه ی سیاسی آن (پراگماتیسم)، ابعاد اعتقادی و فکری کارگزاران (لیبرالیسم و تکنوکراسی)، دیدگاه های حزب درباره اصل ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی، حکومت اسلامی و اپوزیسیون داخلی و خارجی را توضیح می دهد. سپس اعترافات جهانبخش خانجانی از اعضای شورای سیاست گذاری حزب کارگزاران و معاون تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد تبلیغاتی موسوی در تهران درباره ی نحوه ی تدارک بلوای بعد از انتخابات 1388 و در نهایت احکام دادگاه آمده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما