loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بررسی و نقد تئوری های انقلاب اسلامی ایران - جلد دوم: تئوری نیکی آر.کدی و میشل فوکو

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 14814 10003022
5,000 4,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

نیکی آر. کدی و میشل فوکو از جمله نظریه پردازانیاند که سعی در تحلیل انقلاب اسلامی داشتند. کدی انقلاب ایران را مذهبی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی میداند که نارضایتیهای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ایرانیان، در طول دهها سال، با پیوند تودههای عظیم مردم به اسلام و تفسیر جدید از دین که توجیهکننده ایدههای انقلابی بود، موجب وقوع آن شد. تأکید بیش از حد بر نارضایتیهای اقتصادی حاصل از نوسازی شتابان پهلوی دوم و نیز عدم درک درست از آموزههای تشیع، تحلیل وی را با اشکال بسیاری مواجه میکند.

فوکو نیز بر اساس باورهای خود، انقلاب اسلامی ایران را انقلابی پُست مدرن معرفی میکند، و در خلال مسافرت به ایران، قبل از پیروزی انقلاب، در مقالاتی به دفاع از انقلاب اسلامی میپردازد. روشن است که با تفکر پُست مدرن نمیتوان به تبیین انقلابی پرداخت که ریشه در اندیشههای ناب شیعی دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما