loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هنر و جامعه

هنر و ماوراء الطبیعه

ناشر دفتر نشر معارف

گردآورنده کتاب سید عباس نبوی

تعداد صفحات : 252

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

کتاب مشتمل بر سیرده مقاله، عمدتا در حوزه هنر دینی و رابطه هنر و متافیزیک است که پیش درآمد آن به قلم سید عباس نبوی حاوی نکاتی در باب هنر و ماوراء الطبیعه بوده و در آن خاطرنشان شده است ... : جست و جو در ریشه های ماوراء طبیعی هنر، امری بسیار صعب و ژرفناک است ;در همان حال که امری ضروری و اجتناب ناپذیر است .در این وادی، میراث گرانبهای عرفان اسلامی، بسیار توانمند و غنی و پر دامنه است و می تواند برای انسان حیرت زده امروز، پیام آور "شفاعت معنویت و درمان دردهای زمینی و خسارت های تکنولوژی زدگی شود .در آغاز کتاب سخنرانی رهبر معظم انقلاب، آیت الله خامنه ای با عنوان رسالت هنر و هنرمندان (سخنرانی در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر به تاریخ 1/ 5/ 80) درج گردیده است .
مقالات این مجموعه عبارت اند از: مبانی متافیزیکی زیبایی و هنر/ دکتر محمود بینای مطلق، تجلی مفاهیم اسلامی در هنر معماری/ مهندس محمدرضا حائری، هنر و ابداع اثر هنری/ دکتر رضا داوری، تجلی ماوراء الطبیعه در هنر/ دکتر غلامحسین دینانی، ماندلا تجلی ماوراء الطبیعه در هنر دینی هند/ دکتر امیرحسین ذکرگو، هنر و مفاهیم ماوراء الطبیعه/ دکتر تورج زاهدی، هنر و ریشه های فراطبیعی آن/ دکتر محمد ضیمران، زیبایی و هنر/ غلامعلی افضلی فر، رابطه هنر با مفاهیم ماوراء الطبیعه/ حسن رحیم پور ازغدی، هنر، طبیعت و ماوراء طبیعت/ دکتر احمد صبور اردوبادی، تعاملات هنر و فرهنگ/ علی اصغر فرامرزیان، پیوند تناسب و زیبایی با هنر/ دکتر میرجلال الدین کزاری و تعامل طبیعت و ماوراء الطبیعه در شکل گیری هنر/ حجت الاسلام مهدی هادوی تهرانی .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما