loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فقه هنر (مجسمه و نقاشی)

فقه نو 2

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

بحث از هنر دامنه وسیعی دارد که فلسفه هنر و دانش هنر از جمله آنها هستند و یکی از مباحثی که پیرامون هنر می تواند مطرح شود، فقه هنر و بررسی احکام هنرهای گوناگون است. بی شک، فقه جامعه اسلامی همه رفتارهای مکلفان از جمله رفتارهای هنری را شامل می شود و هر یک از کارهای هنری مشمول حکمی از احکام تکلیفی پنج گانه می شوند.

این کتاب از چهار فصل تشکیل شده است که در فصل نخست تحت عنوان کلیات ضمن ارائه تاریخچه ای از موضوع به دیدگاه مذاهب مختلف اسلامی در این خصوص اشاره می شود. در فصل دوم نیز تحت عنوان ساخت و ایجاد تصویر به بیان انظار اساتید در این مورد اشاره شده و آیات و روایات مورد بررسی و واکاوی قرار گرفته است.

در فصل سوم با عنوان فروعات حرمت یا کراهت ساخت تصویر به مباحثی چون شمول حکم نسبت به صور موجودات خیالی، شمول حکم نسبت به صور مصنوعات بشری و... پرداخته شده است.

در فصل چهارم نیز تحت عنوان نگهداری تصاویر مطالبی چون اقوال در مسئله، ادله حرمت اقتناء روایات منع کننده نگهداری تصاویر، روایات مجوز نگهداری، اشکالات و پاسخ به آنها مطرح شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما