loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رسالت روحانیون در دانشگاه ها از منظر رهبر معظم انقلاب

ناشر دفتر نشر معارف

گردآورنده کتاب محمد طهماسبی

سخنران سید علی خامنه ای

تعداد صفحات : 207

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

این کتاب در دو بخش تنظیم و تدوین شده است. بخش اول کتاب منتخب ترتیبی بیانات مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان ولی فقیه در دانشگاههای سراسر کشور، روسای دانشگاهها، دانشگاهیان و طلاب حوزه های علمیه، دیدار با اعضای دفتر همکاری حوزه و دانشگاه، تشکل‌های دانشجویی قم و حکم انتصاب مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و... آمده است. بخش دوم دسته بندی موضوعی بیانات رهبر معظم انقلاب در این باره است که موضوعاتی چون ضرورت حضور و وظایف روحانیان و مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، روش و اصول فعالیت روحانیان در دانشگاهها، شرایط و بایسته‌های حضور روحانی حاضر در دانشگاهها و... است. در ابتدای کتاب هم مقدمه مفصلی درباره منظومه فکری مقام معظم رهبری درباره انقلاب اسلامی و نقش دانشگاهیان در پیشبرد آرمانهای انقلاب آمده است.

در بخشی از این کتاب از قول رهبر معظم انقلاب آمده است: «اگر بنا بود بنده در همین زمان، در انتخاب یک شغل و کاری مُخیّر باشم، یکی از دو سه کاری که انتخاب میکردم، یقیناً همین کاری است که شما [روحانیون فعال در دانشگاهها]، انتخاب کرده‌اید؛ حضور در میان بخشی از نسل جوان که اولاً آرایش علم و معرفت در ذهن و روح آنها هست، پس سخن گفتن با آنها برای اهل علم و معرفت آسانتر است، ثانیاً آینده کشور و ملت و شاید اسلام و مسلمین، به دست کسانی از میان اینها است که هر کلمه‌ای که شما به آنها بگویید و د ر دل آنها اثر بکند و ماندگار بشود و جان آنها را شکل بدهد، ای بسا خلقی در آینده به آن، هدایت و با آن، راهی به سوی جماعتی گشوده بشود.»(تاریخ16/2/1378)
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما