loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نخستین زندگینامه استالین بر پایه اسناد جدید تکان دهنده پرونده مخفی روسیه

ناشر اطلاعات

نویسنده ادوارد راژینسکی

مترجم مهوش غلامی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 938

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 15125 10003022
90,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

"ادوارد راژینسکی"، نمایشنامه نویس روسی، با برخورداری از امتیاز دسترسی به آرشیوهای محرمانه روسیه (آرشیو اسناد ریاست جمهوری، آرشیو حزب کمونیست، آرشیو انقلاب اکتبر، آرشیو کا.گ.ب و حتی مجموعه ای از اسناد خصوصی استالین در میان آرشیوهای مذکور) موفق شده پرده از اسرار زندگی و مرگ استالین بردارد .او با یافتن یکی از محافظان استالین و شکستن سکوت چهل ساله وی، قوی ترین شواهد را درباره چگونگی مرگ استالین به دست داده است .

راژینسکی چگونگی ستیز بی امان استالین برای دست یافتن به قدرت و سلطه مطلق ـ نخست بر حزب کمونیست سپس بر شوروی و بعد از آن بر تمام جهان ـ را شرح می دهد . "دست داشتن استالین در تروریسم هنگامی که انقلابی جوانی بود"، "اهمیت حیاتی نقش استالین در سازماندهی عملیات ارعاب عمومی که در محاکمات نمایشی دهه 1930اوج گرفت "و "زد و بندهای سری با هیتلر و نتایج آن "از جمله مطالب کتاب است .

مولف همچنین زندگی خصوصی استالین و در راس آن، روابط پر تلاطم او را با همسر دومش ـ "نادژدا "ـ ارزیابی نموده و از این رهگذر وضعیتی را به تصویر کشیده که به خودکشی نادژدا انجامید .این زندگی نامه در سه بخش سامان یافته است .بخش اول درباره تولد و دوران کودکی استالین است که با نام "سوسو " شهرت داشت .او در سال 1878در شهر کوچک گوری، واقع در گرجستان متولد شد . بخش دوم دوران انقلابی گری و مبارزات استالین تا سال های نخست پیروزی انقلاب کمونیستی شوروی است" .کوبا "نام و شهرت استالین در این دوران بود .آخرین و اصلی ترین بخش کتاب دوران قدرت گیری استالین در حزب کمونیست و رهبری و سیطره او بر حزب و کشور شوروی سابق است .که با شرح چگونگی مرگ او به پایان می رسد .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما