loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

وقتی کوه گم شد: فیلم نامه حاج احمد متوسلیان

سرگذشت سردار بی نشان احمد متوسلیان

5 (1)

ناشر نشر صاعقه

نویسنده بهزاد بهزادپور

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 478

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 15311 10003022
120,000 108,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «وقتی که کوه گم شد» حکایت مردانی است از جنس آذرخش که در غبار غفلت و عقلت زدگی ما گم شده اند. حکایت سلحشورانی است که حتی بعد از شهادتشان نیز دشمن دست از آنها برنداشت و کمر به نابودی آنان بست. نابودی فرهنگ، مرام و روش آنان، چون در قاموس اهریمن، مرام و فرهنگ آن غیور مردان، بسیار خطرناک تر از خود آنان است.

کتاب «وقتی که کوه گم شد» برشی از یک فیلم نامه بلند است که سعی شده تا اندکی از پرده های ضخیم فراموشی را کنار زده و نسلی را به ما نشان داده که وجود خویش را تقدیم حیات بشری کردند و چون شمع بی صدا سوختند تا برای زمانی هر چند کوتاه محفل بشریت را روشنی بخشند.

«وقتی که کوه گم شد» حکایت نسلی است که ناخواسته از گذشته اش دور شده و سرگشته و حیران در امواج بلند طوفان رسانه ای گرفتار شده و فریاد اغیثینی سرداده است. «وقتی که کوه گم شد» شاید پاسخ به سوالی باشد که نسل مظلوم امروز از گذشته مهجور مانده اش دارد.

«وقتی که کوه گم شد» اوراق پراکندگی سرداری را ورق می زند که تا مدت ها در هزارتوی غبارآلود رعایت مناسبتهای سیاسی اسیر بود. اسوه ای انسانی که به جرم زیاد بزرگ بودنش در هزار دخمه عفریت بهانه ها مخفی نگه داشته شد. او پرچمدار فتح خرمشهر، سرلشکر حاج احمد متوسلیان است.

نویسنده «وقتی که کوه گم شد» بهزاد بهزادپور است که با چند اثر محدودش مانند این کتاب و کتاب امپراطور عشق، انقلابی در حوزه فیلم نامه نویسی ایجاد کرده است و بلندترین مفاهیم را با قلمی زیبا و فکری زیباتر در کتابهایی با حجم محدود به خوانندگان انتقال داده است.

بهزادپور داستان را اینگونه آغاز می کند که جوانی تمامی کتابهای کتابخانه پدرش را که خبرنگار بوده و دو ماه است فوت کرده به جهت خرید کامپیوتر مرتبط با اینترنت به مرد کت
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

یگانه خضری

همیشه این کتاب را داخل کتابخونه می دیدم و می خندیدم و با خودم می گفتم که مگه کوه هم گم میشه؟وقتی حاج احمد متوسلیان را شناختم فهمیدنم که گاهی کوه هم گم میشه...

20 خرداد 1401

زهرا مظهری

این کتاب رو یکی از دوستان معرفی کرد و معرفی این کتاب باعث شد بیشتر حاج احمد رو بشناسم و حتی چند ماه بعد معرفی کتاب متوجه شدم که چه قدر اون دوستی که به من این کتاب زیبا رو معرفی کردند از نظر رفتار و ظاهر شبیه حاج احمد هستند.

24 مهر 1399

فاطمه جعفری

به عنوان تبریک این روز عزیز می خوام کتابی رو بهتون معرفی کنم که:
تو این کتاب خیلی چیزا می خونید:
از داستان کردستان و پاک سازی دزلی (اگه کتاب رو بخونید می فهمید چه کارستونی بوده)
داستان وقتی رو می خونید که کم مونده بود رزمنده های ایرانی صدام رو اسیر کنن‌. باورتون میشه؟ یعنی رزمنده ها جایی داشتن جایی رو می گرفتن که صدام اونقدر از امن بودن اون مطمئن بود که خودش اومده بود سرکشی.
شناسایی ها و طرح و برنامه برای آزادسازی خرمشهر و در نهایت فتح خرمشهر از داستان های جالب دیگه ی این کتابه. که اگه بخونید می فهمید رزمنده ها چی کار کردن.
و خیلی چیزای دیگه.
همه این‌ها و خیلی داستان های جذاب دیگه در قالب #فیلم_نامه نوشته شده و به قلم #بهزاد_بهزاد_پور در کتاب
#وقتی_کوه_گم_شد ‌.

4 خرداد 1397

فاطمه جعفری

به عنوان تبریک این روز عزیز می خوام کتابی رو بهتون معرفی کنم که:
تو این کتاب خیلی چیزا می خونید:
از داستان کردستان و پاک سازی دزلی (اگه کتاب رو بخونید می فهمید چه کارستونی بوده)
داستان وقتی رو می خونید که کم مونده بود رزمنده های ایرانی صدام رو اسیر کنن . باورتون میشه؟ یعنی رزمنده ها جایی داشتن جایی رو می گرفتن که صدام اونقدر از امن بودن اون مطمئن بود که خودش اومده بود سرکشی.
شناسایی ها و طرح و برنامه برای آزادسازی خرمشهر و در نهایت فتح خرمشهر از داستان های جالب دیگه ی این کتابه. که اگه بخونید می فهمید رزمنده ها چی کار کردن.
و خیلی چیزای دیگه.
همه این ها و خیلی داستان های جذاب دیگه در قالب #فیلم_نامه نوشته شده و به قلم #بهزاد_بهزاد_پور در کتاب
#وقتی_کوه_گم_شد .

4 خرداد 1397

محمد بهنام سعادتی

زیباترین کتابی که میشد درباره ی حاج احمد و جریان مقابلش پیدا کرد

29 بهمن 1394

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما