loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تفسیر موضوعی قرآن کریم - جلد هجدهم: ادب توحیدی انبیاء در قرآن

ناشر اسراء

نویسنده عبدالله جوادی آملی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 311

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 15407 10003022
149,000 141,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مباحث ارزشمند این کتاب، محصول درس های تفسیر آیت الله العظمی جوادی آملی در جمع عالمان و قرآن پژوهان حوزوی است که در تفسیر آیات پایانی سوره مبارک «مائده» به مناسبت گفت وگوی پیامبر عظیم الشأن الهی، حضرت عیسی مسیح علیه السلام با خدای سبحان ارائه شده و در دو بخش کلیات و بررسی تطبیقی ادب انبیا علیهم السلام ساماندهی شده است.
تفسیر موضوعی قرآن کریم با عنوان ادب توحیدی انبیاء در قرآن، اثر آیت الله العظمی جوادی آملی به زیور چاپ مزین شده است.
مباحث بخش نخست این کتاب شریف در قالب پنج فصل تنظیم شده که در فصل اول، پس از مفهوم شناسی ادب، معیار شناخت زیبایی و راه کسب آن، بررسی ادب انبیا در نگاه روایات اهل بیت علیهم السلام و در پایان فصل، پس از بررسی تفاوت ادب با اخلاق، ظرافت توحیدی بهترین ادب مطرح شده است.
در فصل دوم، پس از بیان روش اسلام در تأدیب بُعد علمی و عملی انسان، مرتبه عالی تأدیب نفس تصویر شده است.
در فصل سوم، ابتدا از اسوه های ادب و ضرورت آن سخن رفته و سپس پیامبران الهی به عنوان بهترین الگوهای تأدیب مطرح شده اند و آن گاه تأدیب انبیا از سوی خدا و سیره آنان در تأدیب بررسی شده است.
همچنین در فصل چهارم این اثر ارزشمند، به بیان ادب مشترک و عام انبیا، مراتب ادب انبیا و گفتار متنی و تشریحی قرآن در ادب انبیاء اشاره شده است.
در فصل پنجم نیز محورهای ادب انبیاء در ابلاغ وحی و احتجاج با مخالفان بررسی شده است.
همچنین مباحث بخش دوم این اثر در دو فصل سامان یافته است که در فصل اول به ادب پیامبران غیر اولوالعزم از دیدگاه قرآن کریم پرداخته شده و از ادب حضرت آدم، هود، صالح، اسماعیل، لوط، یعقوب، ایوب، شعب، داود، سلیمان، یونس و زکریا علیهم السلام یاد شده است. در فصل دوم نیز ادب پیامبران اولوالعزم الهی، حضرت نوح، حضرت ابراهیم، حضرت موسی، حضرت عیسی علیهم السلام و حضرت رسول اکرم صلوات الله علیه و آله و سلم تشریح شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما