loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

وحدت حوزه و دانشگاه

ناشر موسسه اشراق و عرفان

نویسنده علیرضا اعرافی

تحقیق و تنظیم کتاب علی بخشی

تعداد صفحات : 291

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 15498 10003022
116,800 111,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در بخش نخست این کتاب با عنوان حوزه شامل تعریف و تاریخ تطور حوزه های علمیه شیعه، رسالت و وظایف حوزه، مزیت های تاریخی حوزه های شیعه که اشاره به سنت های آموزشی، اخلاقی و تربیتی دارد و همچنین مزیت های حوزه در دوره معاصر مورد تبیین قرار گرفته است.

نویسنده کتاب که خود از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از اساتید حوزه و دانشگاه است در بخش دوم این کتاب به آسیب شناسی حوزه معاصر با راه های برون رفت از این آسیب ها پرداخته است.

در بخش دوم با عنوان دانشگاه مطالبی همچون پیشینه و عناصر دانشگاه، رسالت و وظایف دانشگاه ها در ایران و مزیت های نظام آموزشی و پژوهشی دانشگاه، آسیب شناسی دانشگاه و نیز با اسلامی کردن دانشگاه ها و الگو و شاخص های دانشگاه اسلامی به چشم می خورد.

بخش سوم این کتاب با عنوان مواجهه حوزه و دانشگاه به تبارشناسی مواجهه و اهمیت علوم انسانی و اجتماعی در ایران و غرب و نیز بحث امکان سنجی ارتباط بین علوم انسانی و معرفت دینی پرداخته و تعاملات علوم انسانی و دین را تبیین کرده است. در پایان این بخش از کتاب وحدت حوزه و دانشگاه که علاقه مندان برای تهیه آن می توانند به نشانی قم ـ خیابان معلم ـ معلم 8 ـ پلاک 59 مراجعه و یا با شماره 02537748540 تماس بگیرند، رویکردها و نظریه های مهم درباره علوم انسانی دینی یا علوم اسلامی واکاوی می شود.

نویسنده در بخش چهارم این اثر با عنوان وحدت یا جدایی به تعریف وحدت، ضرورت و اهداف آن پرداخته و با آسیب شناسی وحدت، راهبردها و راهکارهای وحدت را متذکر شده است. قلمروها و رویکردهای وحدت از دیگر فصول این بخش است؛ در این بخش به کامیابی ها و ناکامی های وحدت و نیز منشور ارتباطی و تعاملی حوزه و دانشگاه پرداخته شده است.

مولف این اثر صاحب تجربیات علمی و عملی گرانقدری در این عرصه است و سالیان متمادی با مدیریت در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی از نزدیک با مسائل، موضوعات و دغدغه ها آشنا بوده که بر وزانت اثر افزوده است و از امتیازات مهم آن به شمار می رود.از دیگر امتیازات این کتاب آن است که اغلب مباحثی که درباره وحدت حوزه و دانشگاه تاکنون مطرح شده اند، عموماً در غالب مصاحبه و مقالات بوده است، اما این کتاب با یک انسجام منطقی و با ویژگیهای منحصر به فرد درباره وحدت حوزه و دانشگاه تدوین شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما