loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سید بغداد: قصه جیمی سرباز آمریکایی که به راز عاشورا پی می برد

ناشر خرسندی

نویسنده محمد طعان

مترجم محمدرضا شیخی محمدی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 255

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

کتاب «سید بغداد» به بیان چند داستان یا ماجرای هم سو و ادغام آن ها با یکدیگر می پردازد و در جریان این داستان ها اشاره ای به تاریخ اسلام و بخشی از معارف اعتقادی شیعه در بستر عراق جنگ زده امروز می کند و می خواهد حقیقت این دین را آشکار کند.

نویسنده در راستای معرفی تفکر شیعی، بستر داستانی را در کشور عراق برمی گزیند که مورد تهاجم آمریکا قرار گرفته است. مولف در کتاب «سید بغداد» چند داستان را به موازات یکدیگر پیش می برد. یکی از این داستان ها مربوط به ماجرای خانوادهای مذهبی در عراق است که شخصیت اصلی اش روحانی بلندپایه به نام «سید» است که در ابتدا شیعه یا سنی بودن او برای مخاطبان مشخص نمی شود. پسر سید به دست نیروهای بعثی(در دروه صدام حسین) به واسطه داشتن تفکرات کمونیستی کشته شده است و او با عروسش که «آمنه» نام دارد، زندگی می کند. آمنه در پی یافتن بقایایی از کالبد همسرش با جریاناتی مواجه می شود.

ماجرای دیگر این کتاب مربوط به داستان جیمی، سرباز آمریکایی است که به دلیل پاره ای از مشکلات روحی و روانی پزشکان توصیه می کنند که او نباید در صحنه های نبرد حضور داشته باشد، به همین دلیل او به عنوان سربازی محافظ به منطقه ای در جنوب عراق فرستاده می شود و در آنجا با شخصیت «سید» و عروسش آشنا می شود و سیر داستان همچنان ادامه می یابد تا در جریان این آشنایی سید بغدادی تا حدی بر جیمی اثر می گذارد که او مسلمان و سپس شیعه می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما