loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فتوا - جلد دوم: قابیل از شکارگاه بر می گردد

ناشر فرهنگ گستر

نویسنده اکبر خلیلی

تعداد صفحات : 318

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

این کتاب، رمانی سه جلدی است که «خروس تاجدار»، «قابیل از شکارگاه برمی گردد» و «اولین تیر را من رها کردم»، نام های هر یک از آنهاست.
نویسنده این کتاب حدود ۱۵ سال برای نوشتن این رمان تحقیق کرده است. موضوع اصلی آن زندگی شاه و شروع انقلاب از نگاه یک نویسنده است که به زعم او از خانه شاه شروع می شود.

«محمدرضا شاه پهلوی» در دربار، سرمست و در حال عیش و نوش است و درباریان در حال حیف و میل ثروت یک ملت. این در حالی است که فاصلۀ طبقاتی بین شاه و مردم به خصوص در جنوبی ترین محلات شهر بسیار فاحش است. رمان حاضر در ادامۀ رمان قبلی نویسنده با عنوان «خروس تاجدار است» و به مناسبت برگزاری سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به نگارش درآمده است. نویسنده در این جلد به معرفی شخصیت های واقعی داستان می پردازد. نگاه وی در این رمان بیش از هرچیزی به بازسازی فرهنگ جامعه در عصر پهلوی و توده های مردم کوچه و بازار معطوف است. او که با دنیای لومپن ها و جوانمردان نیز آشناست می داند بدکارترین مردان در جنوبی ترین محله ها، حرمت هم محلی های خود را نگاه می دارند، اما در دربار این گونه نیست و فرهنگ درباریان تافتۀ جدا بافته است. به همین دلیل شاه و درباریان در همۀ تاریخ، فاصلۀ فرهنگی عمیق با مردم جامعۀ خود دارند. نویسنده می داند که حتی مردان آهنین که به جنگ با شاه برخاسته اند، بر سر تقسیم غنایم جنگی نیستند، بلکه دربارۀ فرهنگ خودفروشی و وطن فروشی با شاه و حکومت سر جنگ دارند؛ جنگ فرهنگ ها جنگی است که قابیل شروع کرد.     کتاب بعدی
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما