loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

امام خمینی (قدس سره)؛ مردی در انتهای افق: گفتارهایی درباره اندیشه، سلوک و رفتار سیاسی امام خمینی (قدس سره)

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده یعقوب توکلی

تعداد صفحات : 248

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 15913 10003022
30,000 27,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

بنابر این گزارش، نویسنده در مقدمه کتاب می نویسد: "پدیده تاریخی و شگرف انسانی امام خمینی معما و راز ناگشودهای است که بسیاری از محققان و فرزانگان را در فهم خود به تحیّر نشانده است. سید روح الله مصطفی معروف به حاج آقا روح الله که در جریان رهبری نقلاب اسلامی ایران نایب الامام خمینی و سپس به امام خمینی نام برده شده است، شخصیت فقهی، فلسفی و عرفانی بزرگی است که نمیتوان برای او هماوردی در هوشمندی و فراست و تیزبینی بی بدیلش در جهان اسلام یافت. از سوی دیگر قدرت ایجاد روح معنویت و تبعید این شخصیت بزرگ که موجد و موجب ایجاد و استمرار آن شد، همانندی در میان عارفان و فقیهان و متکلمان جهان اسلام ندارد. حاج آقا روح الله علاوه بر شهامت انقلابی و جسارت تاریخی، نه تنها اَبَرمرد تخریب یک سیستم حاکم فاسد بود، بلکه شاهکار تأسیس یکی از نوینترین مدلهای حکومتی مبنی بر اجتماع اندیشه دینی و مردمسالای سیاسی را در کارنامه درخشان حیات خود بر جای گذاشت."

این کتاب از 11 مقاله، گفتار و گفتگوی این نویسنده و تاریخ نگار تشکیل شده است: «حکومت اسلامی و اندیشه دیرین سیاسی در آراء امام خمینی»، «حجاریان، حضور و عندالاقتضایی بودن امام خمینی»، «15 خرداد؛ نقطه اوج و شکوفایی نهضت اسلامی»، «مدل حکومتی امام خمینی؛ از دیروز تا امروز»، «اسلام علیه اسلام؛ مولفه های اسلام ناب و اسلام آمریکایی از منظر امام خمینی»، «مدیریت بحران امام خمینی و مقام معظم رهبری در انقلاب اسلامی»، «امام خمینی و تخریب فراماسونری»، «نقدی بر خاطرات آیت الله منتظری درباره اعدامهای سال 67»، «سقوط و فتح خرمشهر از منظر امام خمینی»، «عصر روحالله؛ میزگردی با حضور دکتر یحیی فوزی»، «امام خمینی؛ فقیه یا فیلسوف: گفتگو با دکتر عماد افروغ».
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما