loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ارزش جوانی از منظر اسلام

2 (1)

ناشر پیام مهدی (عج)

نویسنده سلمان زواری نسب

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 152

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

این اثر تحلیلی در سه محور؛ «شخصیت جوانان از منظر روایات»، «اصول و روش‌های ناظر به تربیت جوانان» و «محتوای تربیت شایسته جوانان» مسائل مربوط به جوانان را مورد بررسی قرار داده‌است.

این کتاب در دو بخش کلی؛ «تحلیل روایات جوانان» و «مجموعه روایات» تنظیم شده‌است.

اهمیت و کارکرد نگرش، حساسیت و زودرنجی جوان، تنش‌های روانی شدید، استقلال‌خواهی و مشارکت‌جویی جوان، آسیب‌شناسی تربیت جوان، اهمیت و ارزش جوانی، خودشناسی، آموزش مفاهیم و قواعد اخلاقی و نگرش عمومی جامعه به جوان از جمله مباحثی هستند که در این اثر به آن‌ها توجه شده‌است.

در بخشی از این کتاب با عنوان «مهم‌ترین ویژگی‌های دوره جوانی از دیدگاه اسلام» آمده‌است: پذیرش انسان در جوانی هم از نظر کیفیت قابل توجه است و هم از نظر کمیت؛ زیرا به تصریح روایات، آموخته‌های انسان در این دوره عمر پایداری بسیار زیادتری نسبت به آموخته‌های او در دیگر دوره‌های عمر دارند. آموخته‌های دوران جوانی بسان نقشی که بر سنگ حک شده در قلب او جای می‌گیرند.

کتب بحارالانوار علامه مجلسی، الکافی، غررالحکم، مستدرک‌الوسائل، مختصر تاریخ دمشق، ارشادالقلوب، تاریخ‌الیعقوبی، الحیاه، اسلام و روان‌شناسی، روان‌شناسی رشد، جوان در چشم و دل پیامبر(ص) از منابع مورد استناد در تدوین این کتابند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما