loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مفاخر ملی - مذهبی 17: مرد نخستین (زندگی نامه داستانی پرفسور سید محمود حسابی)

ناشر سوره مهر

نویسنده محمود اکبرزاده

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 102

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 15996 10003022
28,000 26,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

داستان کتاب «مرد نخستین» که از مجموعه مفاخر ملی، مذهبی است، از چهارم اسفند 1281 هجری شمسی، همزمان با تولد پرفسور حسابی آغاز می شود و در اسفند سال 1345 هجری شمسی، آنگاه که حسابی درگذشت، به پایان می رسد.

پرفسور حسابی تحصیلات ابتدایی، متوسطه و دانشگاهی را در بیروت گذراند و در رشته های ادبیات و علوم و راه و ساختمان فارغ التحصیل شد. مدتی نیز پزشکی خواند، ولی آن را رها کرد و به مطالعه نجوم، ریاضی و زیست شناسی پرداخت. سپس رشته مهندسی برق، مهندسی معدن و دکترای فیزیک را در دانشگاه سوربن به پایان برد.

در سال ١٣٠٦، به تهران بازگشت و با توجه به فقر فرهنگی کشور ، در راه گسترش علوم و فنون جدید دست به تلاش خستگی ناپذیری زد. تأسیس دانشگاه تهران ، دانشکده فنی و علوم، راه اندازی نخستین دستگاه رادیولوژی و ایجاد نخستین ایستگاه هواشناسی از کارهای اوست. دکتر حسابی پدر فیزیک ایران لقب دارد و یک بار نیز از سوی مجامع خارجی، به او عنوان مرد سال داده شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما