loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عروض و قافیه عربی

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده حمید حسنی

تعداد صفحات : 144

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 16121 10003022
90,000 85,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اگر چه وزن شعر عربی - دست کم نسبت به وزن شعر فارسی - ماهیتا لغزان و دیریاب است، با این حال شیرین و آموختنی است. در کتاب ب عروض و قافیه عربی، کوشیده شده است که با بیانی ساده، گویا، و به دور از حشو و اطناب، ضمن ارائه ی تاریخچه ی تحقیقات عروض عربی، مبانی عروض عربی و روش تقطیع به سبک نوین، بحور و اوزان شعر این زبان، همچنین ضرورت های شعری ویژه عروض عربی، با دسته بندی دقیق معرفی شود.

بخشی از کتاب ب عروض و قافیه عربی نیز به قافیه در شعر تازی اختصاص یافته است. اصطلاحات عروض سنتی و بحور مستحدث و مهمل، به صورت موجز، در دو پیوست جداگانه معرفی شده است. همچنین، برای علاقه مندان به وزن شعر فارسی و نیز برای آن دسته از کسانی که مایل به مطالعه ی تطبیقی در عروض فارسی و عربی اند، فهرستی از اوزان رایج در شعر فارسی تقدیم شده است.

کتاب عروض و قافیه عربی، نوشته حمید حسنی است و در انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است. فهرست مطالب کتاب عروض و قافیه عربی، عبارتند از:
- پیشگفتار
- بخش نخست: کلیات
- بخش دوم: بحور و اوزان شعر عربی
- بخش سوم: قافیه ی شعر عربی
- بخش چهارم: ضرورت های شعری
- پیوست ها
- نمایه ی عام اعلام
- فهرست اهم منابع
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما