loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ریشه ها و نشانه های سکولاریسم

2 (1)
چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

سکولاریسم چیست؟ سیانتیسم چه معنا دارد؟ راسیونالیسم یعنی چه؟ مدرنیسم و لیبرالیسم چه نوع گرایش هایی هستند؟

در دهه های اخیر واژه هایی مانند سکولاریسم، پلورالیسم، مدرنیته و پست مدرنیته به عرصه فرهنگ علمی جامعه ما نیز گام نهاده است . بی تردید ذهن کنکاش گر جوان نیز به آگاهی بیش تر در این باره نیاز دارد . راستی منشا و جایگاه این ها کجا است؟ دستاوردها و پیامدهای آن کدام است؟ هدف از طرح اولیه و سپس ترویج آن ها در جوامع اسلامی چیست؟ در سال های اخیر، محققان و نویسندگان متعهد حوزه و دانشگاه در پاسخ بدین پرسش ها کوشیده اند . کتاب حاضر نیز در همین راستا توسط کانون اندیشه جوان در دسترس جوانان و دانشجویان عزیز قرار گرفته است . نویسنده محترم که خود در کلام اسلامی و مباحث جدید کلامی اهل فکر و نظر است، می کوشد با قلمی شیوا و نظمی منطقی به تبیین ابعاد مختلف سکولاریسم بپردازد و ریشه ها و نشانه های آن را بکاود . آشنا شدن خواننده با شماری از اصطلاحات رایج در مباحث جدید کلام، از امتیازات کتاب شمرده می شود .

عنوان های مباحث اصلی کتاب چنین است: سکولاریسم و سکولاریزاسیون، علل و زمینه های پیدایش سکولاریسم، سکولاریسم و قداست زدایی، سیانتیسم و سکولاریسم، اومانیسم، راسیونالیسم، لیبرالیسم و مدرنیسم .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما