loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انقلاب چهل ساله: دستاوردها و فرصت ها

4 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 16261 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
75,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

انقلاب چهل ساله: دستاوردها و فرصت ها، با تمرکز بر تبیین دستاوردهای مهم و راهبردی انقلاب اسلامی در ابعاد سیاسی و بین‌المللی، دینی و فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، علمی و فناوری، همچنین دستاوردهای دفاعی و نظامی کوشیده است تصویری واقعی، عینی و روشن از فرصت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی ارائه کند؛ که از این جهت می‌تواند منبعی قابل استناد برای محققان، انقلاب‌پژوهان، اساتید دانشگاه، نخبگان و دوست‌داران انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان باشد و از آن بهره‌برداری شود.

کتاب در شش فصل با همکاری آقایان؛ حمید خوش‌آینده، سیدروح‌الله میری، احمد کریم‌خانی نوشته و تدوین شده است و در انتشارات خط مقدم به چاپ رسیده است:
– فصل یکم: مروری بر وضعیت ایران قبل از انقلاب
– فصل دوم: دستاوردهای سیاسی و بین‌المللی انقلاب‌اسلامی
– فصل سوم: دستاوردهای دینی و فرهنگی
– فصل چهارم: دستاوردهای اقتصادی و اجتماعی
– فصل پنجم: دستاوردهای عرصه‌ی علم و فناوری
– فصل ششم: دستاوردهای دفاعی – نظامی

متن تقریظ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سال 1398 بر کتاب «انقلاب چهل‌ساله؛ دستاوردها و فرصت‌ها»:
باسمه تعالی
با عرض سلام و خسته‌نباشید به همه کسانی که این اقدام ضروری و بسیار مهم را به رشته تحریر درآوردند تا در غوغا و دعوا‌های سیاسی و جناح‌بندی، عظمت انقلاب و جمهوری‌اسلامی و رهبر حکیم آن مورد غفلت و تهمت قرار نگیرد. این کتاب که گوشه‌ای از کارآمدی اسلام در حکومت است و اگر بگذارند و می‌گذاشتند حکومت قرآنی ولایت فقیه، این میراث گرانبهای مهدویت تحقق کامل بیابد آن وقت اعجاز قرآن و دین، نمایان‌تر می‌گردید.

من معتقدم این کتاب را باید جلد اول نامید، چون حداقل در آنچه حقیر مطلع هستم کاستی‌هایی به چشم می‌خورد، از جمله؛ معجزه جدید انقلاب، رهبری و مردم و رابطه جدید و دینی که استثنایی پایه‌گذاری شد. از جمله چگونگی تعامل و اطلاع رهبری از وضع مردم، رفتن بیش از یک روز به میان مردم در استانها
_ دین و جمهوری اسلامی یا دین و اسلام در ایران
_ حکمت‌های رهبری در بحران‌های کمرشکن
_ نیروی قدس و نهضت ها، یمن و …
_ بسیج و تاثیر آن در سطوح مختلف انقلاب، سپاه و ارتش، هم پوشی، هماهنگی برادران
_ ارجحیت مردم و ارزش بودن خدمتگزاری و توجه به مصادیق
_ ایران و جهان و نقش در هم تنیده رهبری و مردم
_ ایران و اسلام، ایران و تشیع و ..
انشاءالله در جلد‌های دیگر به آن توجه شود.
98/4/18
سلیمانی

مهم‌ترین پرسشی که پس از گذشت مدتی از وقوع هر انقلابی در اذهان انقلابیون ایجاد می‌شود، این است که انقلاب آنان چه دستاوردی برایشان داشته است؟ آیا نتایج بر اساس اهداف اصولی آن انقلاب بوده است یا نه؟ انقلاب اسلامی ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ بلکه طبیعی‌ست که مردم ایران نیز از دستاوردهای انقلاب خود سؤال کنند.
از اینجاست که تبیین دستاوردهای انقلاب، اهمیت و بلکه ضرورت می‌یابد؛ زیرا در صورت تبیین نکردن صحیح و دقیق آن، و در نتیجه، ناآگاهی مردم، ممکن است این تلقی در ذهن آنان به وجود آید که این انقلاب هیچ ثمره‌ای نداشته است. از این رو ممکن است انقلاب به‌تدریج دچار تغییرات ماهوی شده، در نهایت به‌کلی نابود یا به دست فراموشی سپرده شود.

نکته‌ای که قبل از بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران باید به آن توجه داشت، این است که مقولهٔ دستاوردشناسی، ارتباطی تنگاتنگ با کارآمدی دارد. از این رو، شناخت دستاوردهای هر انقلابی، نیازمند توجه به مفهوم کارآمدی آن است. کارآمدی، به معنی موفقیت در تحقق اهداف با توجه به امکانات و موانع است.
بنابراین، میزان کارآمدی هر پدیده‌ای از جمله انقلاب، بر اساس سه شاخصهٔ «اهداف»، «امکانات» و «موانع» روشن می‌شود. گفتنی‌ست که در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز باید به این سه شاخصه توجه شود و با در نظر گرفتن هر یک از ابعاد اصلی و فرعی، امکانات موجود، انواع موانع داخلی و خارجی، و تهدیدها و دشمنی‌ها با انقلاب اسلامی ایران، این انقلاب را دستاوردشناسی کرد.

مقایسهٔ تطبیقی، بهترین و واقع‌بینانه‌ترین راه شناخت اهمیت و عظمت دستاوردهای انقلاب اسلامی در تمام حوزه‌های وجودی است. این‌که گفته می‌شود دستاوردهای انقلاب در حوزهٔ اقتصادی یا نظامی و دفاعی چه بوده، این دستاوردها را باید با نیم‌نگاهی به قبل از 22 بهمن سال 1357 مطالعه و بررسی کرد.
بنابراین، هرچند جامعهٔ کنونی ما از نظر معیارهای اصلی اسلامی که برای یک جامعهٔ دینیِ مطلوب و آرمانی در نظر گرفته شده، کاستی‌ها و ضعف‌هایی دارد، اگر بخواهیم این موضوع را با وضعیت کشور قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مقایسه کنیم، نظام جمهوری اسلامی، دستاوردهای شگرفی در زمینه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و ... داشته است.
پس برای درک واقعیات انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند جمهوری اسلامی، توجه به وضعیت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایران در دوران رژیم طاغوت، یک ضرورت است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما