loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

صورت بندی روشنفکری در جمهوری اسلامی ایران

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 16289 10003022
65,000 58,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

روشی که نگارنده این کتاب، مسعود پورفرد، برگزیده، روش بازخوداندیشی است. روش بازخوداندیشی، غالباً از ناحیه طرفداران چارچوب نظری ساختار ـ کارگزار مطرح شده است. حامیان این روش می کوشند با ارایه ترکیبی از رویکردهای تجربه گرایی، تفسیرگرایی و انتقادی به درک جدیدی از روش شناسی برسند. هر مقوله ای که از طریق بازنمایی اعمال، به خود بازگردد و یا در زیست جهان تغییر و تحول ایجاد کند و مبادلات موجود را برای اقدامات بعدی جابه جا کند، می توان آن را در گستره رویکرد بازخوداندیشانه جا داد.

این اثر، سه هدف اصلی توصیف و بازخوانی جریان های روشنفکری (دینی و غیردینی) به لحاظ رویکرد، خاستگاه، ماهیت و عملکرد آن ها، توصیف گونه شناسی و صورت بندی روشنفکری در جمهوری اسلامی ایران و تأکید بر جریان روشنفکری اصیل و کارآمد را دنبال می کند.

کتاب «صورت بندی روشنفکری در جمهوری اسلامی ایران» از چهار بخش تشکیل شده است. در نخستین بخش، مفاهیم، کلیات و تمهیدات نظری این بحث مطرح شده است. در بخش دوم، صورت بندی روشنفکری سنتی اندیش در جمهوری اسلامی در دو مورد روشنفکری غیردینی سنتی اندیش و روشنفکری دینی سنتی اندیش مورد بررسی قرار گرفته است.

صورت بندی روشنفکری دینی و غیر دینی تجددگرا در جمهوری اسلامی موضوع سومین بخش این کتاب را تشکیل می دهد. فصل چهارم نیز به صورت بندی روشنفکری مجدد اختصاص یافته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما