loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

احیاگری و مردم سالاری دینی

ناشر سوره مهر

نویسنده عماد افروغ

تعداد صفحات : 103

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 16481 10003022
8,000 7,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

احیاگری و مردم سالاری دینی نوشته آقای دکتر عماد افروغ است . او این کتاب را در ادامه و بسط اثر اول خود یعنی انقلاب اسلامی و مبانی بازتولید آن نوشته است . افروغ در این کتاب به تفصیل به دو مقوله احیاگری و مردم سالاری دینی که به یکدیگر مرتبط اند پرداخته است . در مقوله اول ، احیای خدا در ساحت خردورزی و احیای معنویت در ساحت روابط اجتماعی ، بازگشت روح حقیقی اسلام و احیای همراه با نوآوری وجوه سیاسی دینی در قالب تشکیل نظام جمهوری اسلامی و مفاهیم مرتبط با فلسفه سیاسی جدید و نوظهور ، شرعیت دوسویه فرمان و نظارت ، توجه به نیازهای متحول انسانی و اجتماعی در قالب احکام حکومتی و مصلحت و توجه به زمان و مکان و تأثیر شرایط اقتصادی ، سیاسی ، و اجتماعی بحث شده است .
در مقوله دوم یعنی مردم سالاری دینی ، این فلسفه سیاسی نوظهور که یکی از دغدغه های دیرینه نویسنده بوده بررسی شده و تلاش شده است تا از منظر فلسفه سیاسی و واکاوی انتقادی «دموکراسی» و «تئوکراسی» درکی از فلسفه سیاسی مردم سالاری دینی به دست آید.
همچنین به آسیب های محتمل مانند تشدید یکه سالاری ، ظهور استبداد دینی و تقویت حکومت مطلقه دینی با پشتوانه مقبولیت مردمی ، دولایه شدن تزویر و ریا ، ابزارگرایی دینی و خلط ابزار حکومت با اهداف متعالی انسانی و شرعی اشاره شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما