loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دایره المعارف مصور تاریخ زندگی امام خمینی (ره)

5 (1)

ناشر عابد | سایان

نویسنده جعفر شیرعلی نیا

مشاور علمی حمید بصیرت منش

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 508

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب دایره المعارف مصور تاریخ زندگی امام خمینی (ره)، نوشته جعفر شیرعلی نیا است و در انتشارات سایان و عابد منتشر شده است.

مهمترین خبر جهان در پاییز 1357 ظهور آیت الله خمینی بود. همان روزها بود که خبرنگاران از گوشه کنار جهان به پاریس سرازیر شده بودند تا از روزهای آیت الله خمینی رهبر 76 ساله ی قیام ایران گزارش تهیه کنند. رسانه ها و خبرنگاران در فرانسه مسحور آیت الله خمینی بودند. سیاستمداران نیز تفاوت چندانی با خبرنگاران نداشتند.

نگاهی به اسناد منتشر شده ی آرشیو ملی بریتانیا و خاطرات مقامات ارشد کشورهای آمریکا، انگلستان و فرانسه نشان می دهد آن ها از تاثیرگذاری بر آن چه در ایران اتفاق افتاد ناتوان بودند. کنفرانس سران چهار کشور غربی در گوادلوپ در آستانه انقلاب ایران نیز کاملا سردرگم بود. نیمه ی مهر 1357 آیت الله در پاریس بود و چهار ماه بعد نیمه ی بهمن 1357 در تهران حکم نخست وزیر دولت موقت انقلاب را صادر کرد. پیروزی انقلاب ایران شکستی عجیب و تلخ برای سرویس های اطلاعاتی غرب محسوب می شد. بسیاری از اندیشمندان و محققان را نیز شگفت زده کرد و بسیاری از آن ها یکی از مهمترین ارکان شناخت انقلاب ایران را در شناخت رهبر انقلاب ایران می دانستند.

کتاب دایره المعارف مصور تاریخ زندگی امام خمینی (ره)، روایتی از فراز و فرود 87 سال زندگی سید روح الله موسوی خمینی است. روایت هایی از تلخ و شیرین خمین در روزگار کودکی تا روزهای حوزه ی علمیه قم. روایت روزهای قیام، بازداشت و تبعید. روایت روزگار طولانی زندگی سخت در نجف و پس از آن پیروزی انقلاب و در نهایت آخرین روزها و آخرین حرف های آیت الله سید روح الله خمینی.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

یک دانشجو

کتاب دایره المعارف مصور زندگی امام خمینی شاید بگویم یکی از بهترین و مهم ترین کتاب هایی است که خواندم. بهترین خرید امسال نمایشگاه کتاب برای من همین کتاب بود. کتابی پر از تصاویر کم نظیر و مرتبط با متن که خواندنش را هیجان انگیزتر می کند. صفحه بندی و شیوه بیان مطالبش واقعا جذاب و روان است. البته به دلیل اینکه چاپ اول است، ایرادات نگارشی و ویرایشی در آن دیده می شود که گاهی خواننده را اذیت می کند. بعضی از اشتباهاتش واقعا فاحش است. انگار که برای رساندن کتاب به نمایشگاه عجله داشتند و حتی یک بار هم متن کتاب را قبل از چاپ بررسی نکردند. چندتا از ایرادات نگارشی موجود در متن را درآوردم که در صورت تمایل انتشارات در اختیارشان قرار بدهم امام ایمیلی از این انتشارات پیدا نکردم. کاش راه ارتباطی ایمیلی داشتند که مشکلات ویرایشی را به اطلاع انتشارات کتاب برسانم.

26 تیر 1393

سلام. بله واقعا کتاب خوبیست. متاسفانه ما هم ایمیلی از ناشر نداریم تا بتوانیم در اختیار شما قرار دهیم.

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما